18 Temmuz 2009 Cumartesi

Sandy Point Beach


Tatil oncesi tatile alistirma yapiyorum! Bu sene illaki gunesle hasir nesir olmam lazim, malum 5 senedir denize gittigim yok, iki-uc kere evin balkonunda, birkac kere de sitenin havuzunda guneslendim ama benim gibi bir deniz cocuguna yetermi bu? Yetmez! Gecen hafta dukkanda bizim cocuklar Plum Island'da cok guzel bir plaj var diye konusuyorlardi, anlata anlata bitiremiediler, buranin yerlilerinin disinda da cok insan bilmiyor sanirim veya her zaman oldugu gibi sicakta klimali yerlerde serinlemeyi bir marifet saniyorlar!!! Herneyse, Vikosh'la calisma saatlerimizi degistirdik, ben gunduzleri plaj keyfi yapip aksam dukkani kapatiyorum.
Sandy Point beach degisik bir yer, en onemlisi kus cennetinin icinden gecilerek gidiliyor, o yuzden yerli halk disinda pek bilinmiyor. Upuzuuuuuun bir plaj, adina yakisir bir kumsali var ve denizi de kumluk. O kadar buyuk bir plaj ki ne kadar dolu olursa olsun dip dibe oturma sansiniz yok. E bir de buradaki insanlar hep kendi halinde insanlar kimsenin kimseyi rahatsiz etme ihtimali de yok!

Bu plajin en ilginc ozelligi ustteki resimde gordugunuz mor renkli kum! Ben de ilk soylediklerinde dalga gecmistim ama bakin var! Internetten biraz baktim sebebi nedir bu mor renkli kumun diye ama pek birsey bulamadim, cunku kumu kazinca altindan gri renkli bir kum cikiyor dolayisi ile ben kendi kendime yosunlar boyamistir dedim ama pek mantikli gelmedi nedense :-) Sebebi ne olursa olsun ilginc bir tecrube, her yer kocaman midye kabuklari ile dolu. Gel-git'in gozle gorulur hizla olustugu bir plaj burasi o yuzden sular cekilince butun deniz alti - kumul canlilari ortaya cikiyor.

Yine ust resimde gordugunuz arkadas(lar) da sefa pezevengi lafinin cikis sebebi olsa gerek diye dusunuyorum!!!! Butun gun plajda dolaniyorlar. Kendi aralarinda oynuyorlar, hava sicaklayinca denizin icine ayaklarini sokuyorlar, aksamustune dogru kuma gecip, uyukluyorlar, yemek pesinde kosan yok, gel-git sulari kabarip, sahil seridini doldurmaya baslayinca dalgalar hazir yemek servisi yapiyor zaten. Kocaman (bazilari avucum kadar bazilari iki elim buyuklugunde!) midyeler, yengecler ve daha bir suru deniz mahsulu, canli olarak kiyiya surukleniyor, bizim pasalarda ucmaya bile gerek olmadan, onlerine gelen ziyafeti mideye indiriyorlar!!! Bir daha ki sefere Sandy Point'de kus olmak istiyorum sanirim, butun gun sahilde yatip, deniz urunu yemek tam bana gore bir yasam.
5 senenin ardindan plaja gidince boyle herbir seyi cekip gostermek istiyor insan :-) Artik burali olacagimiz icin abartmaya gerek yok diyorum kendi kendime, ama plaja ilk gittigim gun yuksek sesle soyle dedim:
"Basak, sirf bu plaj ve deniz sizin buraya tasinmanizin ne kadar dogru bir karar oldugunun en buyuk kaniti! Aferin."
Darisi sizin basiniza, olmazsa gelin ben sizi bizim plaja gotururum :-)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder