25 Eylül 2009 Cuma

Bu bir nedir?


Mantar? Sapinin yapisi benziyor ama yapraklari var, ben kopardim ama o yanindaki iki uzantinin sonunda kurumus yaprak vardi! Cicek? E baska secenek kalmiyor ama hic benzemiyor yahu! Yani cicek gorunumlu, mantarimsi acaip bir bitki, bizim bahcede bundan bir tane daha gordum, google'a baktim bulamadim, anniskoya sordum "aaa! cok ilginc" dedi, bende ismini Basak cicegi koydum! Literature boyle gece! Kirmiziyida severim, cok iyi oturdu bence! Tohum verir mi acaba?

2 yorum:

  1. Yok yok Başak, mantar değil. Bana kalırsa arum cinsi bitkilerden birinin çiçeği. Google resimler bölümünde arum diye ararsan (veya arum flowers) benzerlerini görürsün sanırım. Türkiye'de bu bitkilere yılan yastığı, ağu otu, nivik, livik gibi adlar veriyorlar ama pek çok alt tür olduğuna şüphem yok. Ege'de bu bitkinin kökleri yılan sokmasına karşı kullanılıyor. Yaprakları da İç Anadolu ve Doğu Akdeniz'de yemek yapımında kullanılıyor (nivik/livik adıyla aratabilirsin).

    YanıtlaSil
  2. Sanal olarak size sarilip, yanaklarinizdan kocaman kocaman optum. Google halt etsin yaninizda, bu bilgileri okurken heyecandan kalbim carpti vallahi. TESEKKURLEEERRRR! IYIKI VARSINIZ :-))))

    YanıtlaSil