25 Nisan 2011 Pazartesi

Domates Sosu (Kalamar veya Mozarella Kizartmasi Icin)



Ben herseyi yer gibi gorunsem de aslinda huysuz bir kadinim. Mesela buraya tasindiktan sonra pek belli etmesemde ilk iki senem surekli deneyip surekli yanilarak yasadigim sacma tecrubelerden olusan bir yemek macerasindan olusur. Simdi herkes bilir, ben disari yemege evde pisiremedigim seyleri yemek icin cikarim veya surekli yapilmayan (yapilmamasi gereken) yiyecekler icin. Nachos gibi, sushi gibi, indian cusine gibi, wood fire pizza ve kuzu sis gibi! (sonuncusunu yapan acaip bir yer var burda, benim sislerim pek meshurdur ama bu adamlarin kuzusu da kesin italyadan filan geliyor, olmaz boyle bisey!)

Herneyse, seneler evvel daha Nukucugum burda yasarken, beni Boston'da (downtown crossing) Macy's in karsi siralarinda ki sokaklardan birinde boyle yol seviyesinin altinda olan pub'lardan birine goturdu sirf kalamar yemek icin. 'Bak burasi klasik amerikan tarzi pisirmiyor ve acaip guzel bir biber sosuyla servis yapiyorlar marinara sosu ile degil' dedi. Benim minik kusum da iyi maldan anlar, benim damak zevkimi de bilir, hoplaya hoplaya gittim tabii. Harbi cok guzeldi, bir kere kalamarlar hafif unlanmis, uzerinde bir parmak hamur yoktu! Duzgun bir yagla pisirilmis veeeee gercekten yaninda getirilen biber sosu harikaydi, yani sirf biber sosu gibi degil boyle Sriracha sosunun aci olmayani gibi ama daha yumusak bir sos. Seneler evvel Tekirdag'da bir kofteciye gitmistik, orda boyle bir sos yemis, cok begenip satin almistim ayni onun gibi bir sos.

Neyse, 'Boston artik teeeee niresi, Nbpt niresi' diye tembellik yaptigim icin ve aslinda sahil kasabasi olan bu sehirde benim istedigim gibi pisirmedikleri icin baliga hasretiz vallahi, gecen aksam bir koca tabak kalamar kizarttim hem de evde kizartma yasakken!!! (kokuyo ortalik, gerekcem bu!). Yanina da artik amerikali oldugumu kanitlarcasina o kirmizi sostan istedi canim. Off kim ugrasacak yap bir domates sos otur ye diyerek gecen seneden dondurdugum yaz domateslerimden bir paketi ocaga koydum. Tepeleme iki bardak diyelim, icine zeytinyagi, sarimsak ve tuz, once hizli da sonra yavasta suyu gidene kadar pistiler. Ocagin altini kapatip tadina baktim, cok eksi olmamis benim istedigim gibi, icine bir tatli kasigi Sriracha sosu koydum! Voila! Vallahi cok guzel oldu! Yine tesaduften faide dogdu!

Yanina bir kadeh raki! Degme keyfime!

Simdi bu sosun bir de salcali tereyagli olani var onu hatirlamaya calisiyorum, ben sahsen onu mangal da alinazik yaparsam yapiyordum, fazla yapip geri kalanini ekmek uzerine surup yiyordum!!!! Unutmusum, hatirlamam lazim, hemen buraya yazmam lazim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder