7 Nisan 2011 Perşembe

Sleepy Gonzales!

Cok uykum var! Gecen gun sanirim tek bir mola ile araliksiz 14 saat uyumusum, sabah yine surunerek kalktim! Dun erken yattim, sabah yine ayni terane istemiyorum bu kadar uyumak yaa! Bugun dusundum, bahar geldi dogadaki hayvanlar bitkiler yaris halinde kim once ureyecek, kim once buyuyecek diye, biz insanlar her mevsime ayri bahane uydurmusuz ha! Kisin; cok soguk, hayvanlar/bitkiler hep kis uykusunda, insan vucudu da yavasliyor tabii..... Ilkbahar; bahar yorgunlugu, alerjiler..... Yazin; cok sicak, insanda hal mi kaliyor allasen... Sonbahar; ay havalar bir soguk, bir sicak, kis geldi, yaza doyamadik, hic keyfimiz kalmadi..... Boyle devam ediyor iste, sali sallanir, carsamba carsafa dolanir..... Vitamin almak lazim ama ben duzenli ilac kullanabilen biri degilim, iki gun sonra almisim gibi dusunup ' bu ilaclar bi boka yaramiyor' diye ahkam kesiyorum, bunama BIR!

Herneyse, aglanmak benim koca gobegimi doyurmuyor, aksam surune surune isten gelip, surune surune mutfagi temizleyip uzerine asagidaki arkadaslari hazirladim. Ufak bir ekleme; en sondaki resim Vikos'un gecen gun bahsettigim korili tavuk yemegi! Ah pardon, mesclun yesillik yataginda soganli korili tavuk, yaninda golden beets ile!!!Whatevv...

Butterscotch banana pudding: Rachell Allen'in showunda gordum ve cok ilgimi cekti. Aslinda bu tur tatlilara self-saucing pudding diyorlarmis. Benim denedigim tarif Bill Granger'a ait ve ben su sitede buldum fakat bendeniz programsiz ve plansiz Basak, bazi malzemeleri unutunca veya yok oldugunu anladigim an yerine baska bir malzeme ayarlamaya kalkinca 'edible/yenebilir' bir tarif cikartabildim. Evde iki muz vardi ben tarifi ikiye katladim fakat bunu unutup bazi malzemelri tek olcuye gore bazilarini iki olcuye gore yaparken yeteri kadar unumun olmadigini, caster sugar'imin olmadigini farkettim. Olculeri tekrardan ayarladim, unu bir olcu normal un, bir olcu misir unu koydum (baska bir sitede misir unlu bir tarif gormustum ordan kopyaladim) Caster sugar almaya cok usendim, daha az miktarda pudra sekeri koydum, asil tarifte misir surubu var, ben onun yerine maple surubu kullandim, falaaaan filaaaan!l Gururla sunarim. Henuz yemedim aksam vikos krema getirecek onunla yemeyi dusunuyorum, hani tatli az kalorili ya, hani bu aralar kilo almaya calisiyorum ya, ondan!
(sonradan eklenmis not: yedim, acaip guzel bir tatli olmus, sanilanin aksine cok hafif olmus. Internette 'self saucing...' baslikli bir suru tarif var, hepsini denemeyi dusunuyorum, serbeti tuttumu, sicakken mi dokulecek, serbeti cekmezse n'apariz dertlerim bitmis bulunuyor, benim gibi balli tatlilarla yildizi barisamayan herkese tavsiye ediyorum) (ha bir de cok kolay bir tatli, harbiden cabuk oluyor!)


Buffalo/kuzu karisik 'yandan' kadinbudu kofte:
Orjinallik olsun diye degil, oyle denk geldi diye aldim bizon etini. Kiymayi karistirip acaba normal mi yapsan ne yapsam, kim kizarticak simdi bunlari, buzlugami atsam derken, YINE evde maydanoz olmadigini yemege kalkistiktan sonra farkedip, buzdolabinin icine oturup acaba nasil degistirsem diye dusunurken hafta basindan kalan pilavi gorunce kadinbudu yapmaya karar verip, kizartma yapmayacagim icin firinda pisirdim. Gayet guzel oldu valla. Yetmedi uzerine gecen seneden kalma domates soslarimdan birini pisirip koydum, evet, cok lezzetli olmuslar.


Baked Mac & Cheese: Tarif Alton Brown'dan. Ha cok mu severim mac&cheese? Hastasi degilim, ozellikle pisirmedim hic ama peynirli ne olsa yedigim icin ve evde peynir bollugu yasadigimiz icin aklima geldi, hadi dedim soyle firinda olanindan yapalim, gercek mac & cheese nasil olurmus gorelim. Malzemelerde degisiklik yok yalnizca panko'yu yagla kizartmaya usendim, zaten ekstra yag koymak istemedim, o yuzden o sekilde serptim uzerine, dayanamadim corek otu ekledim, fena olmadi, ama firin makarna deyince Portakal Agacindaki 'sucukli firin makarna' tarifinin uzerine tanimiyorum. Cok guzel oluyor, bununla ugrasmaya degmez bizdeki tarifler varken. Cok mu kati konustum? E evde coluk cocuk yok, bol keseden atiyoruz nedir yani????



Survival Food: Gectigimiz hafta 4 gun boyunca aksam yemegim bu oldu; kizarmis ekmek uzerine zeytinyagi ve kekikle suslenmis domates ve tarama mezesi! Bir kavanozu bitirdim, rahatladim. Bu kadar cok yiyince yan etkileri de azalaiyor, Ozlem'in bilgisine hahahahaha


Korili tavuk: Cok guzel oluyor!!! Yesillikleri dograyip uzerine cok az zeytinyagi, tuz ve sirke gezdirip tavuklari yayiyorsunuz, yanina istediginiz sebze varsa koyun bu resimdeki gibi ama bir parca ekmekle ben neredeyse tabagi yiyecektim. Cok guzel oluyor....

1 yorum:

  1. Buzzed this & New follower!
    - Jessica
    http://cajunlicious.blogspot.com

    YanıtlaSil