19 Aralık 2011 Pazartesi

Elmali Tatli (yandan! hahaha)

Elmali pasta yapicam diye kararli oldugum bir gun icini hazirlamis bulunup pastayi (tart veya kek de deniyor olabilr, bizim evde elmali pasta denir) yapmaya halim ve vaktim kalmayinca bu yukaridaki 'yandan' tatliyi uydurdum.

Ev ahalisi bayildi, istek uzerine (cok kolay olmasi tabiiki etkili bir unsur) bir daha bir daha yapildi!

Okuyanlarin gozleri yasaracak, iste tarif:

4 buyuk elma (sulu olanlari tercih edilmeli, suyu kacmis elma var ise biraz su eklenmeli)
1 bardak seker
1 tatli kasigi tarcin
1 bardak iri dovulmus ceviz ici
iki paket kedi dili biskuvi (benim paketler toplamda 24 yapiyor)
krem santi / krema / muhallebi veya hazir puding, yani evde ne varsa!

Elmalar rendelenip (uzerine biraz limon sikarsaniz rengi kararmiyor) tarcin ve sekerle birlikte bir tavada veya tencerede hafif pisirilir, cok oldurmeden sulu kalacak sekilde pisirilir ki suyunu kedi dillerini islatmak icin kullaniyoruz.

Istenilen bir kaseye bir sira kedi dili dizilir, uzerine kasikla biraz suyundan biraz elmasindan gezdirilir, uzerine ceviz serpilir ve krema ile kaplanir, ayni sekilde eldeki malzeme bitene kadar veya kullanilan kase dolana kadar devam edilir. En ustune krema denk getirilip cevizle suslenebilir ama benim gibi iki oburla yasiyorsaniz, kase uc catal ile sofraya getirilip, tabak kullanmadan suratle yenilecegi icin kafaniza gore suslemeseniz de olur :-)))))

Cok hafif bir tatli oluyor, ben bu sefer whipped cream kullandim ama bence su muhallebisi kivamli bir krema ile de guzel olur, elma/tarcin/ceviz yeteri kadar kuvvetli tadlar olduklari icin cok agir bir muhallebi yakismayabilir diye dusunuyorum. Kisin kesfedilmis bir tatli olmasina ragmen coook ideal bir yaz tatlisi olacagindan adim gibi eminim!

Ben bu sefer bir 'salaklik' yapip elmalar sicakken dizdim herseyi, whipped cream eridi tabi haliyle! biraz ilik olarak hazirlanirsa daha guzel oluyor (gecen seferki gibi!) Dolapta soguttugunuzu sayarsak eger muhallebiyi evde yaparsaniz bir saat, hazir mal kullanirsaniz (benim gibi) yarim saatte tatliniz hazir. Biliyorum cok basit bir tarif ama yazmazsam unutuyorum n'apiim!

Gecen haftaki karamsar yazimdan sonra kendimi biraz daha iyi hissediyorum, biletimi aldim, returnlerimi yaptim, x-mas shopping is done, bavullar hazir, ev temiz, temizlikci ayarlandi, buzdolabi ve mutfak dolaplari hala temizlenmek icin bekliyor, laundry yapildi durmesi kaldi, asayis berkemal, yarin sabahtan is, aksama Beste'nin odevi var! Soz verince tutmak lazim, yoksa ayip olacak :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder