6 Aralık 2011 Salı

Noel partisinden ogrendiklerimiz: Pomegranate Punch, Beef Stew w/Pepperoncinies, Sweet Potato and Bean Salad, Oatmeal Cookies



Normal insanlar, normal olarak, gezip gordukleri yerlerin disinda sosyallesmek adina partiler verip cevre ediniyorlar, benim boyle bir hayat tarzim olmadigi icin, Dominos'un senede iki gun off oldugu gunler disinda parti marti benden uzak malesef! Gectigimiz senelerde cok guzel Thanksgiving partileri duzenlerdim (Turkish Mangal tadinda) ama artik onu da gozum yemiyor, zaten Thanksgiving ve Christmas ozel gunler oldugu icin cagiracak adam da yok, eskiden yapilan partilere gelenler agirlikli Turk olurdu problem olmazdi simdi onlarda yok, evde yatiyos bu gunlerde :-)

Neyse insanin parti kusu seklinde yasiyan arkadasi olunca arada ben de sebepleniyorum, iyi oluyor hehe gecen hafta gittigim parti cok guzeldi, ben bu tur partilere senede beeeelki iki kere katildigim icin 'guest of honor' muamelesi goruyorum cok komik oluyor, halbuki cok yakin arkadasim :-)

Amerikan yemeklerine her zaman supheci yaklasan ben, bu siraladigim yemekleri cok begendim ve hemen kendi listeme aldim.

1. Pomegranate Punch:

Ozleme de dedim, yap bi kaseyi dik kafana o kadar guzel bir icki! Orjinal tarifinde sampanya kullanilmis ama any sparkling wine olur diyolar, bence camlica'yla bile olur yani hahahaha

2. Beef Stew w/Pepperoncinies


Bu kadar basit bisey bu kadar guzel olur! Tarifler genelde slow cooker'da yapilmis ama ben dutch oven'da denedim gayet guzel oldu. Etlerin top top gorundugune bakmayin catali sokunca dagiliyo valla! Sanirim orjinal tarife italian salad dressing ve onion soup mix koyuluyor, cunku benim yaptigim partide yedigimden biraz farkli oldu ama yinede cok guzel ve kolay cunku eti biraz haslayip, kani gidince, tencereye koyup uzerine bir kavanoz biber tursusunu boca edip 5 saat firinda pisirince boyle oluyor. Ari bayildi valla! Bi de ocak basinda beklemek yok, acaip kolay bir yemek bence.

3. Sweet Potato and Bean Salad:


Iste gunun tarifi!!! Ben oyle eksi tatli karisik seyler sevmem bu tarife bayildim! Hem dietmis de!!! Beste yolun duserse sende dene mutlaka canikom. Halihazirda Ozlem ve Tijen'e yolladim tarifleri :-)

4. Oatmeal Cookies :

Aslinda orjinal ismi "Amaretto Apricot Chews" ve tarif yapan arkadasim Michele, Better Homes & Gardens isimli cookbook'dan yapmis bu minik seyleri. Kesinlikle minik yapilinca daha guzel oluyor, cekirdek gibi yeniyor ama daha guzel oluyor :-) Derginin veya kitabin sayfasinda bulamadigim icin yukaridaki linki koydum.

Bu aksama bir de tatli uydurmam lazim, sanirim yine butterscotch banana pudding olucak en kolayi o cunki! Yoksa irmik helvasimi yapsam??? Du bakalim ne cikacak......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder