3 Mayıs 2012 Perşembe

Sigara veya Tutun!


Hazir konusu acilmisken aradan cikartalim. az resimli uzun bir yazi oldu, bi cigaralik :-)

Universiteye baslayana kadar cok azili bir sigara dusmani idim. Annem evlendikten sonra baslamis icmeye, yalnizca parliament icer, onu da gunde bir tane bazen hic icer! 35 senedir bu boyle. Babam 'chain smoker' tabir ettigimiz baca gibi icenlerdendir. Universitede 'artik okullu olduk, adam olduk' gibi bir takintim olmadi, her aksam yemekten sonra yaptigimiz uzun yaz aksami yuruyusleri sonunda Petek pastahanesinin ust katinda kahvemin yaninda bir tane icerek basladim! Niyeyse annemden gizli! Tabii genetik olarak babamin da kanini tasidigim icin anam gibi gunde bir tane ile durmadi bu aliskanlik. tek tuk tek tuk derken haftada bir paket bitmeye basladi!

Birgun hic unutmam, tam cigaralik bir ortam benim sigaram bitmis. Hemen anamin paketine uzandim, eyvah bir tane kalmis! Nasil olsa o gormeden koyarim yerine derken unutmusum! Aksam ders calisirken odamda, bir baktim annem geldi! Soyle bir konusma gecti aramizda:

-Basak bir tane sigaram vardi sen mi aldin?
-Evet.
-Niye?
-Tutun ve bali karistirip cilt maskesi yaptim, cok iyi geliyormus!
-E sana ucuz sigaralardan alalim benimkileri ziyan etme.
-Olur.
-Sigaralarda katki maddeleri var sade tutun alsak, nereden buluruzki?
-Bilmem bi bakariz carsiya....

Bu sekilde ben annemin dikkatli hatirlatmalari ile her aksam tutun ve bali karistirip suratima surmeye basladim! Bir hafta sonra annem 'kizim bu tutun senin suratini sararttti sanki surme istersen, zaten senin cilt problemin yok bosver' dedi ben de hemen peki dedim! Seneler sonra bunu anlattigimda cok gulduk! Haliyle!

Neyse sonra ben gizli sakli bi halt yiyemedigim ve yalan soylemek konusunda pek basarili olmadigim icin bir sure sonra soyledim anneme, o kadar azili bir sigara dusmani idimki bir bes dakika 'vallahi anne sigara iciyorum ben, ya yeminle benim paketim o' diye inandirmak zorunda kaldim annemi :-)

Icmesemde aile icinde, haminnemizden kalma (eski bir laf) 'bokunu yiyen kepcesini yaninda tasir' lafi uyarinca kimseden otlanmadim. Tek sigara ictigim gunden beri paketimi alir gerekirse yedegini tutarim. Ben sigaranin tadini sevdigim icin kisitli durumlarda benim sigaramdan icilmesini hazetmem, acik acik soylerim cunku biterse baska sigara icemem. Alana kadar beklerim, olurum sigarasizliktan yine de icemem, ola ki baska sigarayi begendim, fark etmez ben yine benim sigarami isterim. 'Sahsima ozel kultablasi lutfen' mudavimi oldugumuz Eddie's barda parolamdi, zippoyla bir sure ask yasamis olsam da kibrit gib yar olmaz derim :-)

Ilk sigara dogal olarak annemin sigarasi parliament idi, sonra camel soft pack oldu, o donem gunde iki paket nefes darligi yapinca!!! daha zararli oldugu soylenen marlboro menthol'e gecis yaptim. Taaaa ki amerikaya gelene kadar. Yaklasik 5-6 sene evvel vapura yetismek icin kosarken morarinca (!!!) mentollu sigaraya elveda dedim! Tabii dedigim gibi sigaranin tadi benim icin cok onemli oldugu icin bir ay kadar almadigim denemedigim sigara kalmadi, e basak biraksaydin ya iste olumune mi susadin diyorsunuz degilmi? Tiryakilik boyle birsey iste! Capri diye bir marka da karar kildim ama tadi midemi bulandirdigi icin once pipo icmeye sardim sonra tutun sarmaya basladim. Adabina uygun pipo icmek icin en az bes tane piponuzun olmasi, oturuyor veya duruyor olmaniz, en az 15 dakika relax olmaniz gerekiyor, benim hayatimda boyle kisitlamalar olmadigi icin sarma da karar kildim! Onun icin de tutun karistirmak lazim, usendim biraktim.

Yelizin Serkan, Davidoff White iciyordu bir geldiginde, cok hafif oldugu icin ve tadi guzel oldugu icin simdilik onu iciyorum ama sarma sigaraya geri donmek lazim cunku burada davidoff satilmiyor!!!! En son Ocak'ta memleketten gelirken iki karton almistim yeni bitti, devamini saglayamadigim seylere bagli kalmak manasiz! Isin kotusu su 'slim' dedikleri sigaralara da alistim iyimi, oburleri kalin geliyor hahahahaha!

Sigara benim icin bir keyif araci. Evet arada, annemin tabiri ile 'bok icer gibi' pespese ictigim donemler oldu fakat zevkten cok rahatsizlik yarattigi bir gercek o yuzden uzatmadim. Iki kere sigarayi biraktim, istedigim kitaplari almak icin param yoktu, sonra palazlaninca basladim yine :-) Sogukta icemem, sicakta icemem, ruzgarli havada icemem cunku tadini alamam, kapali mekanda havalandirma yoksa icemem, yururken icemem, iki arada bir nefes alayim diye yakmam, yanimda icmeyen varsa cok rahatsiz olurum, cocuk varsa icemem, ac karnina icemem, illa kahve veya bir icecek olmasi lazim... tam kilim yani, bazen benim bu huyumu bilenler e birak ne bu yaaa diyorlar ama seviyorum dedim ya! Dumanini seviyorum, isigini seviyorum, tadini seviyorum...uzerime sinen kokusundan nefret ediyorum o ayri! Evi kokutuyor, her hafta yastik, koltuk ortusu yikamaktan anam agladi diye, ayda bir duvar silmekten oldum bittim diye evde icmiyoruz artik mesela! Yani cam acik onunde bir tane hadi belki iki tane baska yok! Yatak odasinda hasaaaaaaa imkani yok kokan odada uyuyamam! Tam sefa pezevengiyim iste, oturucam, yanimda kahvem, elimde sigara, kitap da istemem, ya soyle koyu bir muhabbet olucak ya da manzara!!! Ha bir de araba da icmeyi cok severim, biner binmez yakasim gelir... Is yerinde icmiyorum, useniyorum acikcasi, ancak biri olucak da iki laf ederken yakicam kapi onunde .....hmmm bak sap gibi tek basina da icemem...... amaaaan zor iste!

Amerika da sigara icenlere 10. sinif vatandas muamelesi yapilir. Bar ve restaurantlarinda sigara icilen eyaletler var ama genel tavir degismez. Ha ot iciyorum de sirtini sivazlarlar o ayri. Gece disari cikarsin, sigara icmek icin, kapi onunde dikilirken gelirler yanina bir sohbet bir sirinlik, iki dakika sonra bende bir tane sigara alabilirmiyim der, bir dolar vermeye kalkar! Sinir olurum, onlar sigara icmiyorum diye gecinir gece disari cikinca iki kadehten sonra icesi gelir!!! Butun amerikada bir tane sokak afisi, tv reklami, poster, radyo anonsu, okul bulteni goremezsin 'uyusturucu' konusunda heryede sigaraya karsi sayfa sayfa yazi cikar onune! Yanindan gecerken asagilar, laf atarlar, kafasina vurasin gelir. 

Ben icmeyene anlayisla yaklasiyorum, sevmeyene lafim yok, aman icin vitamin deposu demiyorum ama kafasi dumanliyi cigeri dumanliya tercih ettikleri zaman deliriyorum. Gercekci olmak lazim, sigara icen kesim (gorunen kesim) gercekten cok dusuk seviyede insanlar, evlerine gittiginiz zaman (delivery yaptigim zamanlardan biliyorum) daha bahce kapisindan islak kultablasi kokar evleri! Kapi baca acmaz cunku amerikali, kisin sicakta yazin klimada oturur, ev havalandirmak nedir bilmez! Akliniza getirebildiginiz bir kahve dusunun ondan beter kokar evleri, tepeleme sigara dolu, uzerine su dokulmus kultablasi gibi kokar yaninizdan gecerken, haliyle asagilarsiniz bu pisligi. Ben sahsen memnunum kapali alanlardaki sigara yasaklarindan. Istedigi kadar havaldirma olsun, boguyor insani boyle mekanlar, ama acik havada bir bolum ayrilabilir tiryakilere...Bu evi tutarken ev sahibi yakistirmadi bize tabii sigara icmeyi, kokmuyoruz ya! Kontrati imzaladiktan sonra lafi gecti, aglayacakti kadin! Sakin olmaya calisarak bizim 'looser' amerikalilar gibi sigara icmedigimizi anlatmaya calistim ama ne kadar inandi bilmiyorum!!!

Amerika'da her 7 kisiden biri kanser. Radon gazi dedigimiz, uranyum yataklarindan sizan dogal gazin evlere sizarak sebep oldugu akciger kanseri yilda 21bin kisiyi akciger kanserinden olduruyor. Yedigimiz yiyecekler, soludugumuz hava, ictigimiz su, kullandigimiz urunler, aldigimiz ilaclar hersey ama hersey binbir turlu zararli madde ile doluyken tutupta 'sigara icme, oleceksin' denildigi zaman benim tepem atiyor, halki olarak sinirleniyorum! Baska insanlari zehirlemeye kimsenin hakki yok ama kisisel tercihlere karisilmasi da cok sacma, bu ise cozum bulmak hic zor degil ama sigara meselesinden evvel cooooook daha onemli sorunlara cozum bulmak yerine korukle gidildigini dusunurseniz soylenecek pek birsey kalmiyor. Insan hayatiyla oynayanlarin dikkatleri cekmek istedikleri yonu bizler tayin etmiyoruz!

Asagida bazi linkler veriyorum, vaktiniz oldugu zaman lutfen girip okuyun, ne demek istedigimi daha iyi anlayacaksiniz :-) Ben bu arada bi kahve yapayim, ustune bir tane yakayim, yaziyi bastan okuyup kontrolunu yapayim :-)

1) Bu dergi amerkanin bilim teknik dergisi gibi ama daha basit.
2) ISTE BENIM SEVGILIM!
3) YINE O!
4)Yine Enis Batur'un Kediler Krallara Bakabilir kitabinda muhtesem bir yazisi vardir, kitabi Yeliz'e hediye ettigim icin buraya alinti yapamiyorum ama denk gelirse onu da okuyun....

16 yorum:

  1. çok güldüm ballı tütün süpersin :) sigara iyidir iyi fazlası zarar, hiçi yakar, azı karardır, o benim arkadaşımdır :) ayy ben yıllardır şu pipoya bir meraklıyım ki sorma bizde o kültür yok biliyosun öğretecek kimseyi bulamadım. valla çok zevkli içicisin ne güzel :) bu amerikalılar bi tuhaf zaten aman sen bak keyfine ohhh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pipo zor degil cico, vakit istiyor, oyle sigara gibi cirt diye yakamiyorsun! Her icisten sonra temizlemen lazim, yavas yavas icmen lazim falaaaan filan, bir de milyon cesit var icmeden anlayamiyorsun hangisi sana uygun! Gandalf tipi uzun saplilara sulanmistim ama vazgectim son anda!!!
      Amerikalilara cok bok attim bir ara guzelliklerini de yazmak lazim buranin hahahaha sanki zorla tutuyorlar beni gibi bir izlenim yaratiyorum :-)))

      Sil
  2. sevgili evindelisi;

    bende senin gibi içtim yıllarca
    senin kadar hassas en az senin kadar zevkle
    taki babamı kaybedesiye kadar
    senin gibiydim ve 1,5 yıldır içmiyorum artık
    kurtuldum titiz hassas ve zevkliydim bu konuda
    ama bu ne bir zevk olabilir ne de bir mutluluk
    seninde bırakacağın zaman gelecektir. inşallah kurtulursun
    şimdilik zevkini çıkarmaya bak

    yazını zevkle okudum
    kendime benzettim sizi başarılar diliyorum


    sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurekten Damlalar,

      Ise gitmeden yazayim istedim, ozet geciyorum :-)

      Iyiki ziyaret etmissiniz beni, sitenize baktim, bir solukta profilinizi okudum, ne kadar cok benzerlik var aramizda... gulumsedim!Aksam gelince dolanirim sayfalarinizda :-)

      Babaniza allahtan rahmet diliyorum, nur icinde yatsin.

      Aslinda haklisiniz, ictigimiz zehiri mutluluk olarak isimlendirmemiz yanlis ama bu hazzi kelimelere dokmenin bir yolu olmali, siirlere mi baksaydik ? :-))))

      Insan ne kadar sevsede, tutturuk olsada etrafindaki cogunlugun dayatmalari yuzunden konuya uzaklasiyor, ben de eskisi kadar atesli degilim cigara konusunda, kismet bakalim ben onu birakmadan o beni birakacak sanirim :-)

      Tekrar yorumunuz icin cok mutlu oldugumu soylemek isterim.

      Sil
    2. sevgili evindelisi;

      içten cevaplaman için tşk.

      son sözüm "nasıl mutluysan öyle yaşa" ;)

      sevgiyle

      Sil
    3. Rica ederim ne demek.
      Son sozunuze de 'piki' diyorum hahahaha

      Sil
  3. Başakcım içme diyemem çünkü ço ağır efkar veya çok keyifli zamanlarımın şahidi sigaradır aylarca içmesem aklıma gelmez ama ne zaman bir cigara severle muhabbet etsek yakarım 2 tane hepsi bu, ben deçay ve kahve ile severim ama bu en zararlı içiş şekliymiş :)) Baca gibi içme arkadaşım biraz azaltmak lazım diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baca gibi bitti Bolatcigim, oyle icmek icin ortam yok zaten :-) Gunde 1-2 eger skyp karsisindaysam hadi bir tane daha o kadar. Turkiyeden gelirken aldigim iki kartonun son paketini iciyorum su anda o yuzden idareli gidiyorum zira bitince dedim ya icemem yenisi gelene kadar :-)

      Azi karar cogu zarar, herseyde oldugu gibi. Seninki daha bir karar'mis :-)))

      Sil
  4. Keyifle okudum. Okudukça da kendimden pek çok şey buldum hatta fazlası ))
    Bence insanlar dümdüz ikiye ayrılıyor bu konuda bağımlı olmaya müsait yapıya sahipler ve diğerleri. Sigarayla çok erken yaşta tanıştım. Lisedeyken paketim eksik olmazdı. İlerleyen zamanlarda kesinlikle abarttım biliyorum. Kronikleşti.Az uyuyan biri olduğumdan günler çok uzun geçer benim için. zatürre, tüberküloz vs gibi pek çok badire atlattım . Ama yazında da belirttiğin gibi onca zararlı varken bir tek sigaranın böylesine düşman gösterilmesine de hep karşı çıktım. Bir ara baca tabir ettiğin gibi iki buçuk paketi bitiriyordum günde. Bırakmak için hipnoz dahil akapunktur doğal otlar falan pek çok şey denedim olmadı olamadı . sonra bunun aslında benim bir parçam olduğuna inandım. Şu son altı ayda dört ay arayla iki kalp krizi geçirdim. İkinci krizden sonra champix bile kullandım. Ama ı ıh nafile bana işlemedi bir türlü. Kesinlikle utanarak yazıyorum ama ben de bu işi seviyorum her gün kendime söylememe rağmen belki de biraz hayata inat devam ediyorum tek farkla. şimdi sadece günde beş tane içiyorum bazı günler altı veya yedi oluyor ama asla sekiz değil. böyle olunca daha bir farklı oluyor her biri bir şölen gibi keyfine varırcasına. Ne yapalım ben de böyleyim yazını okuyunca yazasım geldi bunları. Paylaşayım istedim. En iyisi hiç başlamamakmış ama ben o treni çoktan kaçırmışım. Belki de yürektendamlaların dediği gibi bir gün gelecek ve o gün böyle düşünmeyeceğiz kim bilir ben de o günü bekliyorum herhalde.
    Kal sağlıcakla Bzim gibilerin kurtulması dileğiyle

    YanıtlaSil
  5. Nihat Bey, mumkunse Enis Batur'un 'kediler karallara bakabilir' kitabini alin lutfen, bizim durumumuzu en guzel orada anlatiyor, denemelerinden bir tanesinde. Ben sigaranin zararlarini hissetmeye baslayinca oturdum dusundum, bu mereti birakmak istemedigime karar verdim. Ama icmek icin kendimi kontrol altina almak zorunda oldugum icin cok azalttim ki dediginiz gibi icerken daha cok zevk alayim, tadina varayim :-) herkes birakmaya can atiyor, birakanlar nostalji ile aniyorlar, icenler ayrilik gelecek bir gun diyorlar fakat insanlik tarihi ile neredeyse basa bas giden bu tiryakilik yalnizca aliskanlik olarak nitelendirilmemeli, biraz saygi duyulmali bence.
    Samimi sozleriniz ve paylasiminiz icin cok tesekkur ederim, yasasin sigara diyemiyoruz, evet ama yasasin tutun muhabbeti demek istiyorum hahahahaha. Kalin saglicakla, kendinize dikkat edin lutfen :-)

    YanıtlaSil
  6. Bu yazını bekliyordum. Bu kadar karşıt olduklarını bilmiyordum işin doğrusu.
    Biliyorsun burada filmlerde adamların sigarasını, içkisini bile göstermiyorlar artık:) Böyle şeyler bana komik geliyor. Kime ne örneği ya, içmek istemeyen adam orada görüp gidip ben de yakayım mı diyor:))

    Bana sorarsan Bolat gibi içiciyim. Tamamen keyfi:)
    İçki masasında içenler varsa takılırım arada. Hiç tiryaki olmadım. Gece dışarı çıkarsam, çıkmazsam hiç aramam. Evde kimseye içtirmem, çocukların önünde asla içmedim. Bu kadar ne olduğu net bilinen bir şeyi göstere göstere gözlerine sokmak hiç istemem.
    Bolat`a yazdığın yorumdan da anladığım kadarıyla artık paket bitirmiyorsun. Bu iyi bir haber:)

    Geçenlerde tiryaki bir arkadaşım hiçbir destek almadan pat diye bıraktı. "O kadar çok zaman ve para harcıyordum ki keyif olmaktan çıktı eziyet oldu" dedi. İçmek için iş yerinden çıkması gerekiyordu, hemen içmek için acele yemek yeniyor, soğuk demeden içilebilecek bir köşe aranıyordu. Zararları zaten bilinen bir şeyi, tüm bunları yapıp bir de üstüne bir dolu para verince feci halde sıkıldı. Azaltamam dedi ve bıraktı. 2 ay oldu, gayet rahat, "nefes alıyorum, meğer ne önemli zaman harcamışım" diyor.
    Neyse sigara hikayeleri eminim bitmez. Keyif için ok, ama tiryakilik berbat bir şey olması lazım diyerek bitiriyorum:))

    YanıtlaSil
  7. Semicigim, en son geldigimde gordum o sansurleri, kicimla guldum vallahi, dogruya dogru! Kisitlamalari akilci sekilde yapmayi bilmiyoruz biz!

    Bak burada 18 yasindan kucukler sigara alamaz, 21 yasindan kucukler icki alamaz/icemez! Yakalanirsa onlara bunu tedarik edenler icin cok buyuk cezasi var, ailesi isen sosyal servisle basin belaya girer! Ha yapmiyorlarmi? yapiyorlar ama caydirici yontemler ise yariyor.

    Cocuklari engellemenin en guzel yolu spora ozendirmek diye dusunuyorum. Aktif bir sosyal hayat bu tur aliskanliklardan uzaklastiriyor onlari sanirim, etrafimda duzenli spor yapmis, atlet olan insanlarin hemen hemen hepsi agzina koymuyor boyle seyleri.

    Arkadasin cok dogal olarak birakmis cunku beyinde bitince aramiyorsun Semi. Aslinda dusunce gucumuz ne kadar kuvvetli degilmi? Ben de biraktigimda icmicem dedim, pat diye kestim! O kadar kuvvetli bir oto kontrolduki, vucut sigara istegini aksam ruyamda icirerek gideriyordu hahahaha sabah kalkinca ona da sinir oldum, ruyalarda bitti!

    Simdi dedigim gibi, keyifli devam ediyor, sikayetim yok, sen de Bolat gibi iciyorsan ne mutlu sana :-)

    YanıtlaSil
  8. Türkiye`de ne yazık ki cezalar caydırıcı değil. Bunu sen de biliyorsundur:)
    Spor konusunda katılıyorum. Benim de etrafımda örnekler var. Sanırım kafa meşguliyeti önemli.
    Burada artık sansür sansür üstüne. Sigara, içki derken duymuşsundur şimdi de tiyatroya el attılar. Muhafazakar tiyatro yapılacak:))
    TV`lerde her türlü şiddet var, kadını aşağılama var, ama sigara-içki gösterilmez. Biri bana bu mantığı anlatsın:)
    Tüm bu ve benzeri şartlara rağmen burdayız ama böyle giderse daha ne kadar bilmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semicigim, turistik yerlerde ve kulturumuze damgasini vurmus mekanlarda yapilan icki yasaklarini esefle kiniyorum fakat bu Afyon'daki yasaga verilen tepkiler beni rahatsiz etti. Cumhuriyet gazetesinde yorum da yazdim bu konuda. Ortalikta icki icme yasagi bana mantiksiz gelmiyor, adam olan gider barda icer, meyhanede icer, restaurantta icer olmadi kendi evinde icer, parklarda bahcelerde icemiyoruz diye laf etmenin, halka acik yerlerde icemiyoruz demenin alemi yok bence.
      Burada 21 yasindan evvel icki alamazsin. Bara gittiginde sen kac yasinda olursan ol mesela pasaportun/kimligin yaninda degilse iceri bile sokmazlar seni, yasini ispatlamak zorundasin. Arabada, yolda, kapi onunde (izni olan cevrili bahce disinda) plajda, teknede, kopru altinda, vs icki icemezsin. Dry Town tabir edilen kasabalar var, alkol satan yer yok. Alkol satmak icin ozel 'Liquor Store'lar var onun disinda bazi eyaletlerde marketlerden de alabilirsin ama yine kimliginle beraber. Massachusette'de (benim oturdugum eyalet) 4-5 sene evvel Pazar gunleri butun icki satan yerler kapaliydi, yasakti satisi, alacaksan Cumartesinden alman lazimdi simdi kalkti o yasak. Bu kadar duzen kuruluyken toplumun buyuk cogunlugu alkolik veya madde bagimlisi! Sonucta yine ayni noktaya geliyoruz, yasaklar bazen caydirici olmak yerine ozendirici olabiliyor diye dusunuyorum. Benim lise caglarinda calisan birkac elemanim var hepsi iciyor hepsi cekiyor, birbirlerine hangi uyusturucuyu denemek istediklerini anlatiyorlar (goya bana duyurmadan!) Bakiyorum aile yapilari olmayan insanlar, birini vermisler Katolik okuluna adam olsun diye yemedigi bok kalmamis...
      Bizim ulkemizde maalesef durum asiri dincilerin getirmek istedigi yasaklarla toplum duzenini saglamak icin yapilan yasaklar basabas gittigi icin bu cesit sacmaliklar oluyor. Cok guzel belirttigin gibi bu ne perhiz bu ne lahana tursusu, abuk sabuk dizilerde yasanan siddet/sacma sapan seviyesiz programlarla beyin yikamiyorlar sanki. Fakat o konuda da burasi farkli degil, tecavuz siddet bir yana bu polisiye dizilerden sinir sistemim bozuluyor inan. Ev arkadasim bayiliyor butun dizilere benim elim ayagim bosaliyor o canileri gordukce ekranda, yasak var evde ben seyrediyorsam acilmiyor o tur programlar.

      Ne kadar uzuluyorum bilemezsin, cunku her geldigimde kendi memleketimin de buraya benzedigini gormek kahrediyor beni, hem de medeniyet ve gelisim adi altinda, insanlarimizi kullanarak bunlari yapiyorlar. Ezelden gelen yabanci memleket ve insanina ozenme kompleksimizden dolayi da bircok kisi gozu kapali kabul ediyor boyle duzenlemeleri.

      Cok mu sessiz kaldik Semicigim, cok mu guvendik bu millet uyumaz diye? Azinlik kaldik farkindasin degilmi? Allah sonumuzu hayir etsin, daha evvel dedigim gibi senin gibi anne/babalarin buyuttugu cocuklar tek umudum.

      Konu uzun, ayni fikirleri paylasiyor ve tartisiyor olmamizdan dolayi cok mutluyum, insallah birgun karsilikli da sohbet edebiliriz :-)

      Sil
  9. Konuyu güzel ele almışsın, güzel de aktarmışsın.
    Afyon`daki olay tamamen medyanın pompalaması. Zaten yasalarda olan bir yasak (parklarda veya kamu yerlerinde içki yasağı) birdenbire birileri gündemi değiştirmek için ortaya atıldı. Ortalık karıştı, ondan sonrada geri çektik denildi! Nerden bakayım, nasıl yaklaşayım?
    Yasak kelime olarak çok itici, bu kesin ve net. Tarihe bak, günümüze bak. İran`da her şey yasak, uyuşturucu merkezi. Alkolün aleni şekilde reklamı yapılmaması, aleni içilmemesine rağmen rakamları açıklasınlar görelim, karşılaştıralım.
    Bazı şeyler evet, yaş sınırı kesinlikle olmalı. (bilimsel olarak da alkolün çocuklar üzerinde etkisi çoktan ispatlandı.)
    Burada da yaş sınırı var, sor bakalım kim uyguluyor. Ben ufacık veletleri babama alıyorum deyip sigara, içki aldıklarını çok gördüm.
    Gene dönüp dolaşıp aynı yerdeyiz; yasak çözüm değil.
    Toplumsal bilinç gerekiyor en başta.

    Çok sessiz kaldık dediğin doğru. Muhalefet dahil:)
    Çok basit gibi görünen kararların bile altından başka bir şey çıkıyor. Millet neye, nasıl oy verdiğini bilmiyor. Meclisten çıkan bir karar kimi bağlıyor, kimse üzerine alınmıyor. Ta ki başına bir şey gelene kadar.
    Benim çocukların ya da benzerlerinin bir süre sonra uyum sorunu yaşayacağını düşünüyorum:)
    Düşünsene ben kurallı ama özgür çocuklar yetiştiriyorum. Mesela dinlerini kendileri seçecekler. Ya da hiç seçmeyecekler, bu onları bağlar.
    Ben öncelikle insan yetiştiriyorum, milliyeti, dini hiç önemli değil.
    Nasıl, ne hissediyorlarsa odur onların doğrusu...

    Karşılıklı elimizde kahve oturuyor olsak ne kaynatırdık ama:))))
    İnanırsak olur:))
    Öpüldün...

    YanıtlaSil
  10. Biz de bu sekilde yetistirildigimiz icin ayni terbiye ve egitimi kendi cocuklarimiza veriyoruz. Bak yaaaa bu arada kendime de pay cikardim hehehehe ama yegenler var, ucundan da olsa teyze olarak katkim oluyor :-) Abuk sabuk medyatik ve fantastik oyuncaklar yerine robotlar/kalemler/kagitlar almak gibi :-)

    Ne diyordum, agac yasken egilir.... Gecenlerde Bolat'la yazisirken insan olmanin dini/devleti/irki yoktur diye lafliyorduk, aklima su anim geldi; hayatimda uc tane aleviyi hic unutmam, biri ile ortaokulda, biri ile tiyatro kursunda, biri ile son is yerimde karsilasmistim. Ozellikle bu ucunden bahsediyorum cunku bir sekilde bana Alevi olduklarini duz bir mantikla soylemislerdi. Bir ara hatirliyorum anneme gittim, dedim ne bu insanlarin takintisi, bana tutmus aleviyim diyor banane ne oldugun, mal mal bakiyorum suratlarina benim bilmedigim birsey mi var dedim! Sinirlenmisim ama :-) Annem o zaman anlatti bana mezhep catismalari yuzunden bu insanlarin asagilandigini, ayrimcik yapildigini, kara calindigini, vs o yuzden benimle tanistiklari zaman bunu belirterek benim de diger gerzekler gibi davranip davranmayacagimi gormek istedikleri icin boyle davrandiklarini....falan filan....konusmanin bir yerinde 'e biz neyiz?' dedigimi hatirliyorum, sunniyiz biz dedi annem, konu kapandi,bak bu konusmayi ben lisedeyken yaptik! ki ben bos bir cocuk degildim, dinden siyasete sanattan bilime her konuda tartisabildigimiz muhtesem bir arkadas gurubumuz vardi ama insandik, oyle buyutulmustuk, sen bana ne dersen de ben seni seviyordum :-)



    Allahim sayfa sayfa yazasim var ama konular cok derin ve uzun, seni de buraya baglamak istemiyorum, yine de yorumlarin icin cok tesekkur ederim, vakit ayiriyorsun, paylasiyorsun, seni tanidigima cok seviniyorum, super anne :-)))

    YanıtlaSil