7 Mart 2013 Perşembe

Amerikan Çayniiiiz!

Bizim evde bir laf vardir, biri guzel bir sey yapinca, yaptigi seye istinaden kendine methiye gecer:
Kofte ise 'babanda mi kofteciydi be mubarek' 
Boza ise ' ananda mi bozaciydi be mubarek'
gibi...
Disarida yedigim ender yiyeceklerden olan Cin yemekleri konusunda da ben artik 
'ananda mi Cinli kizim senin, kesin ecdadimiz icinde Hun'lara kiz vermisiz' diyebilecek kadar guzel beceriyorum uzak dogu yemeklerini ama.....Amerikan usulu :-) 
Normal sekilde yapildigi zaman agiz tadimiza uygun gelmeyebiliyor o yuzden gercek Uzak Dogu yemekleri yiyebilmek ve pisirebilmek icin o ulkelerde Tijen'cigimin yaptigi gibi lokal yerlerden yemek lazim. Bunun icin de alt yapi lazim dogruya dogru. 
Burada ozellikle Cin yemekleri cok meshur olmasina ragmen duzgun orneklerini ancak iyi restaurant'larda yiyebiliyorsunuz, diger klasik (bizim donercileri dusunun) Cin yemegi satilan yerlerin kullandigi urun kalitesi eksi 10! O yuzden cok zor begeniyorum. 
Eski evimin orada ufacik bir dukkan vardi, megerse sefi unlu bir adammis, disaridan baksaniz sinekli bakkal denilebilecek bir atmosfer hakim normalde hasta olmasam hayatta gidip yemek almazdim oradan ama tesaduf muhtesem bir yer kesfetmistim. Bu yasadigim kasabada hicbiri iyi degil, Japon bir amca var, orada uzun yillar yasayanlarin tek tercihi imis ama henuz gitmek kismet olmadi, e Uzak Dogu yemeklerini de seviyorum o yuzden bugun kollari sivadim ve bunlari uydurdum! 
Ilk resimdeki General Tso's Chicken, fena olmadi ama sos uzerinde calismam lazim, ikincisi susamli tavuk tamamen dogaclama, ucuncusu de Crab Rangoon, yengecli borek! Bak sen!
Uzak Dogu yemeklerini uydurmanin en kolay kismi, zencefil, sarimsak, soya sosu, taze sogan ve susam yagi kullaninca karsinizdakini cok guzel kandirabiliyorsunuz :-) 
Bu yemekleri secmemin bir diger nedeni de normalde hepsi kizartilarak yapilir ben firinda denedim, cok da memnun kaldim, dedigim gibi soslarini ayarlamak cocuk oyuncagi :-)

Cok eskiden bir kac sene Cin'de yasamis bir arkadasim Amerika'da siparis verecegi zaman sahibine gidip gercek Cin yemegi yaptirdigini soylemisti, Ozlem'le hayalimiz olan Cin gezisini gerceklestirene kadar bunun ne demek oldugunu bilemeyecegim ama simdiden kendimi hazirladigimi dusunuyorum :-) 

Yapmak isteyen olursa haber verin tarifini yollarim :-)

8 yorum:

  1. Yapmak isteriz tabii, müsait olunca gönderirsen sevinirim:)
    Ben de seviyorum Çin yemeklerini ama çakmasını:)
    Orjinalini yiyebilir miyim bilmiyorum henüz.

    YanıtlaSil
  2. Italya'da iken bir kere Cin lokantasi hezimetim var. O yuzden sen bir tarifi yolla hele evde bir pisirek.

    YanıtlaSil
  3. Canımın içi ben de bir kaç kez denedim bu Çin yemeklerini ama bir türlü damak tadım almıyor. Çin böreği hariç :))

    YanıtlaSil
  4. Kizlar unutmadim tarifleri yarin yolluyorum...

    YanıtlaSil
  5. Bizim evde de var o laftan :D
    Geçen ay ayıptır söylemesi Viennese kıvamında şahane bir dana schnitzel yaptım.
    Akabinde gelen laf şuydu "Viyana eşrafından Banu Bingör'ün dana schnitzeli :D
    Yiyen, "Viyana kapılarına dayanan ecdadımızın torunlarından mısın?" der, emin olun :))))"
    Sen böyle yemekler yap, sonra git saçmala aynı günde üst üste :D Anlıyor musun beni? :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni hamurdan geliyoruz ben diyorum bak! Bu kadar mi benzer insan :-))))

      Sil