7 Şubat 2014 Cuma

Taze Bir Baslangic Yapalim :-)


Tembellik aslinda cok once basladi ya, silkelenip toparlanayim istiyorum...Taze yaziya taze hindistancevizi uyar diye dusunuyorum! Beni cok eglendirdi, burada paylasmadan edemedim heheheheh!
 Icinin agzina kadar su oldugunu gosterebilmek icin ben resim cekerken annem masayi salliyo hah hah hah!

Disi yumusak aslinda, tirnaginizla cizebiliyorsunuz ama kesmesi yine zor, bicagi ustunden dayayip takozla vurup kesebildim ancak.

Icindeki eti cok yumusak, hafif bir hindistan cevizi kokusu var ama sanirim agactan taze olmadigi icin biraz eksimsi, yine de yemeye engel degil!

Suyu cok guzel, cooook guzel, biraksalar surekli icerim. Hani hikaye kitaplarinda bahsedilen boyle ic ferahlatici mis kokulu icecekler vardir ya, ayni oyle gibi. Cok yogun bir hindistancevizi kokusu yok ama cooook guzel. Ssusuzluga karsi birebirmis, yuksek potasyum varmis falan da filan Brezilya'li bir arkadasim soylemisti, plajlarda yollarda seyyar saticilar, cart diye kesip pipeti sokar verirmis eline :-) Bizdeki plajda karpuz mantigi!


Icinin etini rendeleyip sicak suda bekletip suzunce de sutunu elde ediyorsunuz, o da pek guzel hatta o sutu mixerle cirpinca krem santi gibi krema oluyor. Geri kalan posayi da kurutup keklere kurabiyelere kullanabiliyorsunuz. Kuru kabuklarindan da birseyler yapiyorlardi ama hatirlamiyorum simdi. 

Serefinize....

6 yorum:

  1. Afiyet, bal, şeker olsun Başakım:)

    YanıtlaSil
  2. Vay arkadaş ne emek ne emek :)

    YanıtlaSil
  3. Degiyor sekerlerim! Sizin icin de iceyim ben, getirin baltami :-D

    YanıtlaSil
  4. aaa hemen onun sütüyle çorba yaaap!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok sutunu cikarmaya kalmadi kuzum :-) Yalniz dogrudur, sutuyle yapilan yemekleri pek begenirim :-)

      Sil
  5. Hindistan cevizi maceralarımız olmuştu bizim de. Peer Ole çok sever içmeyi, sonrasında da rendeleyip kurabiye yapmıştık. Tazesini tanıyamadım böyle görünce.
    Kabuklarından çok şey yapılıyor. Bak biz ne ne yapmıştık: http://www.mutlueller.com/2011/10/hindistan-cevizine-tam-kadro-mudahale.html

    YanıtlaSil