23 Eylül 2010 Perşembe

Ex Libris

Bu aralar kitap alisverisini biraz abarttim. Ordan, buradan, Yeliz'den, Barns and Nobles'dan veya thrift shop'dan derken bir de uzerine internetten aldiklarimi da eklersek neredeyse her hafta duzenli olarak yeni kitaplar geliyor nacizane kutuphaneme. Viken'le 'her dogum gunumde bir kitaplik' olarak belirlemistik senelik hedeyimi fakat bu hizla mayis ayinda alinan kitaplik dolmak uzere (yani doldu ama muzik calar setimi saymiyorum) oldugu icin ben simdiden Noel/Yilbasi hediyemin anlasmasini yapmis bulunuyorum. Neyse, Allah arttirsin, olmayanlara da versin, insallah bir gun butun duvarlari kitaplarla kapli bir evde yasarim falan filan.. E malum zimmetime gecirdigim kitaplarla beraber bu isik hiziyla edindigim onca kitabi imzalayip tarihlendirmek artik kulfet olmaya baslayinca, internetten aldigim, recycle edilmis eski bir kutuphane kitabinin arka sayfasinda ex-libris damgasi gorunce hemen bir tane yaptirmaya karar verdim. Aslinda sanatsal bir tane edinmek isterdim ama telase memuru ben hemen olsun istedim ve internetten ismarlayiverdim. Sonra benim gibi kitaplara merakli ama butun kitap alma vaktini ve parasini bana harcayan melek kalpli arkadasim Yeliz'e de bir tane ismarladim. (aslinda surpriz ama henuz bu siteden haberi yok hehehehe) E artik buyuduk, aramizda mesafelerden kaynaklanan ve yaslanmanin getirdigi bir duygusallik olustu, bunun uzerine ben Enis Batur'un 'kediler krallara bakabilir' kitabini sekerime hediye ederek (yani bu muazzam bir adim benim icin, o kitabi degil tamamen vermek okumasi icin odunc bile vermemisim, dusunun yani!!! )artik istedigi butun kitaplari onunla paylasacagima dair bir on anlasma zemini olusturdum. Yani o bana kitap aliyor, once ben okuyorum sonra geri veriyorum o okuyor. Isterse onda kaliyor aslinda bende kalmasini istersem gidip kendine baska bir tane aliyor! Hmmm, evet bu isten yine ben karli cikiyorum degil mi? Herneyse, sekerim Yeliz'in bu konuda bir derdi yok nasil olsa :-))) Yeni damgasiyla isaretleyebilecegi makul sayida kitabi var onun da.

Bu haftanin kazanimlari henuz elime gecmediler, biri haric: Classic Russian Cooking: Elena Molokhovets' "A Gift to Young Housewives" diye 1860'larda yazilmis bir kitap. Eski osmanli ve anadolu mutfagi ile ilgili kitaplarda var sirada ama Turkiye'den siparisler icin kafadan bir 1000 dolar ayirmak lazim, o da su anda mumkun gorunmuyor, acaba onun icin bir fon-kutusu mu ayarlasam? Olabilir, guzel fikir, takdir ediyorum kendimi bu konuda hehehehe.
Su anda Hungry Ghost diye bir kitap okuyorum Cin'deki kitlik gunleri ile ilgili, gece yatmadan evvel de Stefan King'in Sphere isimli kitabini tirtikliyorum, ucundan kiyisindan. Gecen hafta Andre agassi'nin 'open' isimli kitabini okudum cok guzeldi. Iki kere baslayip biraktigim, Liz Taylor ve Richard Burton kitaplarini da gelecek hafta bastan baslayip bitirmek istiyorum. Oh gecen hafta Ahmet Umit: Istanbul Hatirasi'ni bitirdim, unutmadan, surukleyici ama eksik kalmis bir roman bence. Polisiye okumayan hele Turk polisiye kitaplarina zerre kadar ilgisi (ve de bilgisi) olmayan birisi olarak (istisnalari saymiyorum hadi!) tarih icerigi olmasa bu kadar kaptirmazdim diye dusunuyorum.
Yaaa, bir dokun bin ahh isit, kitap diyince susturabilene ask olsun beni! Okuduklarim, okuyacaklarim, okumak istediklerim, almak istediklerim, tekrar okumam gerekenler, derken liste uzaaar, benim cenem kapanmaaazz, bu yazi da booyle surer gideeeeer ; - ) (bu bloglara smiley face eklense keske...)

3 yorum:

  1. Sana da yaptiralim :-)))) acornsales.com'dan Acorn Pocket Library Embosser diye istedigin siparisi veriyorsun! Enis Batur bir zamanlar utana sikila yaptirmis ben hic utanmadim valla hahahaha.

    YanıtlaSil
  2. ben universitedeyken mühürcüye buna benzer bır damga yaptırmıştım ama sonra kaybettim veya kimbilir nerde. yarın bi şu siteyi kurcalayayım :)

    YanıtlaSil