5 Eylül 2010 Pazar

Limon


Bu minik kus biraz daha buyudu, yalniz da degil 4 arkadasi daha var.

Cok uzun degil bir ay evvel durup dururken Kibris limonu diye kivranmaya basladim. Nasil etsek, nereden bulsak diye tasalanirken, mucize gibi aklima Tugce'nin iki gun sonra Kibris'a tatile gidecegi dank etti kafama. Hemen bir e-mail dosendim kendisine, hatta limonumu getirmesse diye bir kac tane de ciddi tehdit savurdum! Canim tehdite ne gerek, halasinin bahcesinden kendi elleriyle toplamis. Koklayarak yedim ve dedim ki kizim Basak sen bu cekirdekten yetistirirsin limonu. Bir kere garantili oynanmamis meyve, cekirdek kesin tutar, ek gitsin dedim. Cikan 7 cekirdegi sokusturdum saksiya, icte bu cimgozler cikti. O ufacik yapraklar nasil kokuyor anlatamam. Birazcik daha buyusunler ayri saksilara alip iceriye cekecegim kendilerini. Ondan sonra da baslayacak artik arastirma, sorusturma, dua ve gozunun icine bakma donemleri!
Ben boyel planlar kurarken, bir de uzerine Viken saksiyi devirip, eliyle topraklari icine sokup birakmazmi?! Sabah bir kalktim, benim butun limonlar bas asagi topragin icinde!!! delirdim, cubukla teker teker cikarttim, geri ektim. Iki gun sonra cubukla karistirirken bir-iki kok daha cikti icinden! Yani butun bunlar bana limonlarim yasayacakmis isareti gibi geliyor :-))))
Biliyorum oyle hemen onumuzdeki sene yemeyecegiz limonlari, sabir lazim, sebat lazim ama 5 senedir en nazlisindan bir bonsai agacina bakabildigime gore bu kucugunde hakkindan gelirim diye dusunuyorum.
Bir tek kafam suna takiliyor; yarin obur gun Kibris'a yerlesince agacimi nasil goturucem oraya? Bunun icin de ayarlama yapmak lazim!!!

(Bu arada ikinci resimde sol ustte gorunen semiz otlari hala ayni boyda kafayi yemek uzereyim. Festival alaninda bizim bankanin kapisinin girisinde agac olmus semiz otlari, cevre duzenleyen adamlar yabani ot diye kesmeden gidip toplamam lazim!!!! )

1 yorum:

  1. Narenciye meyvelerinin aşılanmadığı takdirde turunç şeklinde büyüyeceğini biliyorsundur değil mi? Yani hayal kırıklığına uğratmak istemem seni ama ister limon çekirdeği ek ister mandalina ya da portakal, turunca dönüşüyor.

    YanıtlaSil