28 Ekim 2010 Perşembe

Kurabiye canavari Banu efenim...

Ev yemekleri satan yerlerin yaninda bir de ev tatlilari ve tuzlulari satan dukkanlar varmis bizim oralarda. Banu vitrinde aluminyum folyoya sarili kurabiyeleri gorup merak edince annisko dayanamamis almis iki tane. Tanesi 750 lira, 75 kurus mu oluyor? Bilmiyorum, Banus'a gore cok fazla! "Ablisko, cok yememek lazim ama kurabiyeler acaip guzeldi nerden bulsak tarifini?" diyince sevgili kardesim, resmini cek ben belki online bulurum dedim ve resimli tarif koyan bir yerde (sagolsunlar, blogun adi Semaver ) buldum. Aynisi olmus, iki gunde bes tane yedim dedigi kurabiylerden aslinda ilk gun 4 tane, ikinci gun once bir tane, benle konustuktan sonra bir tane daha yedigini ogrenince korkudan yapamadim! Uzerine bir de benim yolladigim klasik amerikan 'sugar cookies' tarifini de ayni gun yapip, kayda deger bir sekilde test edip onayladigini dusunursek, benim caniko kardesimin tam bir kurabiye canavari oldugunu gonul rahatligi ile soyleyebiliriz.

Bir suredir zirt pirt bloglar kapaniyor, linkler kayboluyor o yuzden ilgili blogun linkini buraya koymama ragmen tarifi yazmak istiyorum, ne olur ne olmaz.

Tahinli kurabiye:

1 sub. siviyag
1 sub. tahin
1 sub. pudra sekeri
1 sub. cekilmis findik (veya ceviz, veya badem)
1 paket vanilya
3.5-4 sub. un
Hepsini yogurup 180 derecede pisir. Tarif bu kadar!
Resim Banu'dan. Insallah kendi fotograf bloguna yakisir yemek resimleri cekmeyi ogrenecek bigun!

3 yorum:

  1. Yaşa Başak, koca bir kavanoz tahin yeni geldi Girit ten, benim pek aram yok ama Yunus için hemen uygulamaya geçeyim.

    YanıtlaSil
  2. Hemen yap bence, annemler birinci partiyi iki gunde bitirip uzerine bir daha yapmislar! Sen senin Kurabiye'ni bunlarla besle, biraziylada humus yap bence :-) Benim de tahinle yildizim ancak humusla barisik. Afiyet seker olsun, umarim begenirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Efenim öncelikle bizim mutfakta resim çekmek çok zor ..Işık neredeyse hiç yok ..Bu durumda yiyecekleri salona taşımam lazım ama bu da ancak gündüz ışığında bir fark yaratabiliyor..ve en önemlisi benim sevgili biricik pentaxım ne yazıkki micro resimlerde başarılı değil :/ yani sonuç olarak benim bitanecik ablişkom öğrenicem ama biraz zor olucak :)
    Love u :-*

    YanıtlaSil