5 Kasım 2010 Cuma

Herkes gider mersine, ben giderim tersine!

Huyumdur; cok satan kitaplari en son(hatta unutuldugu zaman) okumak, cok populer aletleri piyasadan kalkmadan hemen once kullanmak, cok sevilen sarkilara burun kivirmak, cok sevilen filimleri vizyondan kalkinca seyretmek, cok begenilen dizileri ve show programlarini hic seyretmemek, vs. Herkesin begendigini begenmemek gibi bir takintim oldugundan degil de toplum genelinin yanlis yonlendirildigini ve cogunlugun fikirlerinin her zaman begenilecek seyler olmadigini bildigimden boyle yaparim. Bilerek yaparim, bazen catlarim herkesin hakkinda konustugu bir filmi gormek icin ama gitmem, aksiyimdir diyorum ya.

Simdi bakiyorum, butun dunyada herkes (benim muhatap oldugum cevreler diyeyim) saglikli beslenme, saglikli yasama, sabah egzersizleri, ruh ve vucut guzelligi ile ugrasiyor (veya daha bilimum seylerle, konu cok uzun). Hayir bunlara karsi degilim, hatta siddetle uygulanmasi taraftariyim ama uygulamada hic bir bok yapmiyorum! Ozellikle kendim icin acilen bir seyler yapmam lazim, yoksa yakinda hem ruhen hem de bedenen sakat kalacagim :-)))) Henuz bakici tutacak, konforlu bir huzur evine yerlesecek parayi da yapamadik, o yuzden dikkat etmemiz gerekiyor ama bende bu konuda hic bir hareket yok. Vikos biraz farkli bakti ipler kacmis, iki ay sonra anniskosu gelecek, her gun 5 ogunden 20 cesit yemek yapacak, biz de homini girtlak yiyecegiz, gunde bir kere yemek yiyerek kilo vermeye calisiyor. Kendi haline biraktim.
Ben, her hafta 'hadi bastan, Mehtap'in notlarina guven, filinta gibi olmustun' diyerek kendimi gaza getirip, ciftlige gidip bir suru ot ve sebzeyle eve donup, ondan sonra akla hayale gelebilecek en kalorili yemekleri yapiyorum! Asagidaki tariflerden karides benim klasik tarifimdir, Turkiye'den gelenlerin ilk istedigi yemektir. Diger ikisi bugun icat edilmis olup, yazinin basligini ne kadar hakkettigimin kanitidir. Akil akil gel bana takil! diyorum, baska ne denirki!

Firinda Karides:

1 kilo karides, 1 cay bardagi zeytinyagi, kekik, kirmizi biber, kurutulmus sarimsak (veya tazesi), sevilen baska baharatlar, tuz. Hepsi genis bir tepside harmanlanir, firin ustten pisirecek sekilde yaklasik 200 derceye ayarlanir, her 5 dakikada bir kasikla karistirilir. Karideslerin hepsi pembelesince firindan alinir, tepsi masanin ortasina konur, bir de kabuklari icin ayri tabak konur, bir somun ekmekle karsilikli yenir! (Tereyagi ile de pek guzel oluyor)



Pancar Salatasi:

5 kucuk pancar (haslanmis), 2 dis rende sarimsak, 1 cay kasigi spanish paprika (sanirim tutsulu toz kirmizi biber), tuz, 1 yemek kasigi nar eksisi, 1 cay kasigi curry tozu, 1 tane tangerine suyu?! Hepsi karistirilir, tadinin ne kadar guzel olduguna sasilir! Aslinda nar eksisi yerine sirke ve tangerine suyunu karistirsam daha iyi olacakmis sanirim, veya limon cunku tangerine kokusu cok yogun degildi. Herneyse yarisini yedim simdiden. Bu arada tangerine turkce nedir bilmiyorum! Mandalina portakal arasi bisey...


Sultan Mezesi Dondurma!!!

3 adet muz, bir kutu krema, 2 cay bardagi sut, 1/2 cay bardagi bal, bir avus ceviz. Muz, sut,bal rondodan gecirilir, krema ile karistirilir, dondurma makinesine konur, katilasinca cevizlerle harmanlanir, bu sirada kirlenen butun mutfak gerecleri yalanir, resmi cekerken kasedeki de yenir!
Bu arada kasiktaki izler benim dis izlerim degil, kendisi boynuz sapindan bir kasik olup yalnizca resim icin dondurmaya sokulmustur :-)


Simdi bu yaziyi okuyunca soyle bir manzara cikiyor ortaya: karides yenmis, yanina ekmek yenmis, uzerine pancar salatasi yenmis, eh bir de kucuk dondurma goturulmus, nedir yani? Isin asli oyle degil soyledir:
Bir kase karides, yaninda biftek ve salata, uzerine kavunla goturulmustur! Pancar bugunun yemek pisirme menusune dahil olup, yaninda sicak suya sokulup cikarilmis sari kabak, etli bulgur pilavi ile yenilecektir! Dondurma eger iki gun dayanirsa ben de Basak degilim!

Kucuklugumden beri bir fantezim var: bir gun uzaylilar beni kacirsin isterim, uc arzum var kendilerinden. Birincisi birincisi tel takmadan dislerimi duzeltsinler, ikincisi beynime bir on tane daha yabanci dil yuklesinler, ucuncusu metabolizmami tersine cevirsinler, yemek yemezsem sismanliim! Hala bekliyorum, you never know!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder