10 Şubat 2011 Perşembe

Hosgoru ve kek kurabiyesi!


Ne zaman hatirlamiyorum, annemle Banu birisinden bahsetmislerdi, kadin calisan biriymis, kocasi dolmayi cok severmis fakat kadinin vakti yok diye yaprak sarmayi, tencereye bir kat yaprak bir kat dolma ici seklinde kat kat yayarak pisirirmis. Bizimkiler ayipladi tabii kadini, bana da garip geldi, madem cok seviyorsun git hazirini al dedim icimden. Hem calisip hem ugrasilirmi diye dusunduydum.

Zaman su gibi akip ben de deli gibi calisirken ayni zamanda evde iki lokma duzgun ev yemegi olsun disaridan yemeyelim cabasi icine girince gordum hanyayi konyayi, ama yine de toz kondurmadim, herseyi layikiyla yaptim veya yapmadim olmadi gittim hazir aldim.

Bugun onumuzdeki bir-iki gunun yemegini pisirdim; et kavurma, sade pilav, kiymali mercimek. Dolapta komposto ve salata da var, e daha ne olsun. Dayanamadim, hadi atistirmalik birsey yapayim diye bakinirken yarim paket kalmis musli kutusu takildi gozume. Uzumlu olanlardan :-( Viken ve ben kuru uzumu oyle herseyin icinde yiyemiyoruz ama kurabiye icinde rahatsiz etmiyor, daha evvel de musli veya misir gevrekli kurabiye gormustum, hadi deneyelim dedim. Uc yumurta, iki fincan un, iki fincan yag, kabartma tozu, stevia tozu (bir fincan?) yarim paket misir gevregi, bir avuc ceviz, portakal ozu, hepsini mincikladim, tepsiye kasikla yerlestirirken tek tepsi yetmeyecek anladim, ikinciyi ayarlamak zor geldi, ben hepsini yayayim sonra keserim dedim kendi kendime! Karisimdan ne cikacagini bilmedigim icin bir umitle kitir olur diye beklerken heralde icindeki yumurtadan dolayi yumusak, kek kivaminda bir kurabiye oldu !!!! Misir gevrekleri kayis gibi olmus hic begenmedim, portakal ozunu de fazla kacirmisim aci olmus, bir deneme daha cope gidecek yani.

Cok komik bir insanim ben, annem gorse 'eh be basak bu kadar tembel olunur yani, ne var adam gibi bir kurabiye yapsaydin, ne bu simdi' derdi! benim aklima ise hemen o kadin geldi, demekki boyle oluyormus dedim kendi kendime. Bir kere daha, olaylarin ic yuzunu bilmeden kimseyi elestrime diye kendime telkin verdim. Aslinda cok fesatlik yapmam ama bazen isin aslini dusunmeden sert elestiriler yapabiliyorum, hele tanimadigim insanlar hakkinda daha rahat ahkam kesiyorum. Hos degil.

1 yorum: