3 Şubat 2011 Perşembe

Mutfak zamani geldi...


Once evdeki malzemeleri bitirmem gerekiyordu, o yuzden actim kitaplarimi bakindim neler var diye, anneme telefon actim, dusundum, tasindim, iki yemek, bir salata bir komposto ile pestilimi cikarmis bulunuyorum!!!

Ilk yemek dayimin arap marketinden aldigi iki paket molehiya! Biz Kibris'ta yasarken annem kokusundan rahatsiz olurmus o yuzden pisirmezmis, fakat 5 seneden fazla kalinca insan molehiya asermeye baslarmis :-))))) Valla tesaduf veya degil annem 5 sene sonra molehiya pisirmeye basladi, ama cok sik pisirmedigi icin ben tadini hatirlamiyordum. Herneyse, actim tarif aldim, tavukla guzel olur dedi, yok kuzu var dedim, bol sarimsak istermis, salca konusunda emin olamadi hadi biraz biber salcasi koy dedi, bol limon ve zeytinyagi. Ota o kadar yag konurmu dedim, cok yag ceker, acaip bir bitki dedi. Molehiya'yi hasla sonra duduklude pisir dedi, o'ha ot puresimi olacak bu dedim, yok cok piser, pistikce helmelesir dedi, makbul olani buymus!

Tabii salak ben! paketteki donmus yapraklarin minicik kiyildigini anladigimda gereginden fazla su koymustum, o yuzden biraz fazla pisirdim, etleri sarimsaklarla kavurup corba kivamindaki molehiyayi, limon suyunu ekledim baktim cok sulu olacak iki tane patates dogradim icine, 20dk duduklude pisti. Guzel oldu da teeee arap marketine gidip alirmiyim bilmiyorum yani :-)

Ikinci yemek/aperatif ise Tijen'cigimin 'korili patates koftesi' nin evde olan ve olmayanlarla degistirilerek yapilmis hali - kiiii cok begendim. Benimkinin icinde peynir ve kuru erik parcalari var, curry yerine smoked paprika, maydanoz yerine taze thyme vardi onlari koydum, bir de hemen yemek icin yaptiklarimi tavada pisirdim, sonrasi icin olanlari firinladim, iki sekilde de cok guzel oldu.

Salata, bu aralar Vikos'la takinti halinde yedigimiz kiyilmis lahana aslinda. Buyuk bir kaseye bir butun lahanayi kiyip uzerine limon tuzu, sirke, tuz koyup elimle karistiriyorum sonra bir hafta (kalirsa!) gelip gidip yok ekmek arasina, yok garnitur olarak veya baska sebzelerle salata olarak yiyoruz. Banu gecen gun, boyle lahanayi biraz buharda pisirip, kozlenmis patlican, sarimsak, limon, biraz suzme yogurt ve tuzla karistirmis, uc gun anneme patlican kozletmis, cok guzel oluyormus, hafta sonu denemeyi dusunuyorum. Bakalim.

Komposto icin tarife gerek yok, tek hatirlamak istedigim, kompostonun icine biraz limon sikarsam meyveler yumusamiyor, diri kaliyor ayni hazir meyve kaseleri gibi, ben her iki sekli ile de seviyorum aslinda ama diri meyve gorunum ve dayaniklilik acisindan daha guzel tabii. Oh bu arada bu sefer biraz stevia tozu koydum, malum kis/kar/kiyamet, tatli niyetine goturecegim :-)

Daha dolapta bitirlimesi gereken peynir artiklari ve haslanmis mercimek var, buzlugami atsam dusunuyorum, bilinmez bir ilham gelir yine bes cesit yemekle cikarim ortaya ama simdi yorgunum ya sanki elim erip degerlendiremeyecekmisim gibi geliyor. Aslinda simdiden kafamda tarifler kosmaya basladi, en iyisi ben agirdan aliim :-) Su anda Celine Dion Hymne A L'amitie dinliyorum, konuyla alakasi yok ama bu yemek yazisinin sonuna iyi gitti :-)

1 yorum:

  1. kuşum, lahana salatasına azıcık whole grain mustard ekle, çoook yakışıyo!

    YanıtlaSil