7 Haziran 2011 Salı

Akasya Cicegi Tatlisi





Sahil kasabasi insanlari olarak, eskiden yaz aksamlari sahil yuruyuslerine cikardik. Annemler genellikle bana onden kosturup banklarda yer tutmam icin baski yaparlardi ama ben utanirdim, butun is anneanneme duser, kadincagiz o yasta kostururdu.

Yalova'da eski kaymakam koskunun (sanirim yikildi oralar artik) onunde bir yerlerde Akasya agaci vardi, teknik olarak sahil yolu oradan baslardi (Atacan bolumunu saymiyoruz! orasi Godospark!) O agacin onunden ne zaman gecsek annem bu cicek tatlisini anlatirdi, 'ah bir yapsak' diye diye buyuduk yemin ediyorum. Kismet olmadi vallahi!

Bu sene annem gelince, New York'taki akasyalardan bahsederken burda hic yok diye yakinmistim, annemle etrafa bakinirken bir baktik bizim koy akasya kayniyormus, hatta evin giris yolunun hemen yaninda bissuru akasya varmis, hatta yol kenarlari, highway kenarlari akasya kayniyormus, leyla Basak aglaya dursun!

Herneyse, ogreniyoruz iste! Dedim anneme hava sicak filan anlamam, cok isim var anlamam, ev koksun, belki becermeyiz ama bu tatli yapilacak! Gittik topladik, bir demette masaya koyduk, cicekleri yikadik, annem bu arada 5 yemek birden pisirirken, bir taraftanda tarifi hatirlamaya calisti, bir kac deneme yapildi. En sonunda bali kaynattik, cicekleri unladik, yumurtali karisima batirdik, suzdurduk ve kizarttik, ben saplarindan serbete soktum, cikardim, tabaga dizdim!

Birkac problem var:

1. Kitir kalmiyorlar, hemen yumusuyorlar, anneannem disinin lokma gibi citir oldugunu soylermis! O bulamaci yaratmak gerekiyor ama bal emecek bir bulamac!
2. Ilk pistigi zaman hic cicek kokusu kalmiyor, ertesi gun sogukken daha etkiliydi, fakat annem ciceklerin batirildigi bulamac kalin olursa, kizartirken ciceklerin kokusu iceri hapsolur daha kokulu olur diye dusunuyor, bakalim deneyecek bir daha!
3. Cok cabuk bal emiyorlar, hemen batirip suzdurmek lazim.

Nereden esmis, kimin aklina gelmis bilmem ama ben cok begendim, hele bir de anlatildigi gibi boyle citir citir lokma tatlisi gibi birsey olsa daha cok severdim ama bakalim, uygun karisimi bulmak cok zor olmasa gerek, cin yemeklerinde kullanilan karisimlar geliyor aklima, hani boza kivaminda yapilan, yoksa basit bir tempura mi yapiliyor bilmiyoruz ki!!!

Rahmetli anneannem sagolsun hic ilgilenmemis bu degisik yemeklerle, sonra kendisi de kizmis niye yazmadim bir kenara diye ama gecti artik vallahi. Simdi Halam var, ona soracak annem gidince, cin gibidir o, haminneyi de cok severmis, kesin haberi vardir asil tariften, hala nisastasina kadar herseyini evden yapar, en azindan fikir verir diye dusunuyorum.

Bir daha ki seneye ben deneyecegim artik, ciceklerin geri kalanini kuruttum, cok guzel cay oluyormus, hem de oksuruk, nefes darligi, solunum rahatsizliklarina filan iyi geliyormus, bir tasla iki kus :-)

3 yorum:

  1. enfes bişey bu aşkikom, Girit sonrası deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. e sen tatli sevmezsiiin???

    YanıtlaSil
  3. murver ciceginden de yapiyor fransizlar bole birsey. Cocuklugum iccegi diplerini emerdik bali icin harika olmus eline saglik canim

    YanıtlaSil