26 Temmuz 2012 Perşembe

Bu da Bizim Evdeki Festival

 Bu siteyi ilk defa ziyaret edenler icin oncelikle sunu belirtmek istiyorum; aldigim urunlerin resmini koymak gorgusuzluk gibi gorunuyor biliyorum ama gecen sene peynirlerin resmini koymadigim icin azar isittim, o yuzden elim mahkum :-)
Bunlarin hepsini iki kisi mi yiyecek derseniz, evet derim! Biz Viken'le fare gibiyiz, ben hatta klasik bir Hobbit olarak yeme zevkimin sinirlarini zorlamayi seviyorum da diyebilirim :-)

Bu peynirlerin hepsi ozel yapim, ozel urun, ozel tekniklerle yapilmis, falan filan, her peynirin hayvani bile belli!!! Viken'le tezgahlarin onundeyken ara ara soyle konusmalar gecti aramizda:

Ben: bak bu peynirden cok guzel tost oluyo!
Viken: neeeee! biz bu kadar para verip tost mu yapiyoruz bunlari? topa koyarlar bizi serefsizim...
Ben: ne var alla allaaaaaa, tost yapmak da bir marifet, uc cesit peynirle yapiyorum ben tostlari her biri ayri      sekilde kesiliyor....

Ben: bundan yedin mi? bak cok guzel
Viken: ver bakiim..hmmmm
Ben: hangisini alalim?
Viken: hangisini yedim ben?
Ben: sunu yedin, oncesinde de bunu yedin...
Viken: kafam karisti benim, hepsinden birer tane alalim...

Viken: basak, benim bu yedigim peynir mi?
Ben: evet
Viken: niye peynir gibi kokmuyo???
Ben: bakiim...hmmmm bu bize gelmez, sen de sevmiyosun demekki....
Viken: bende bir salaklik yok yani...
Ben: ne alakasi var canim, hepsini begenmek zorunda degilsin, agiz tadi farkli birsey
Viken: bundan da deneyelim gel...
Ben: hayir oburuyle ayni cins o
Viken: nereden anladin
Ben: ustunde yaziyoooo, gelll bak bunu seversin sen gel, ekmekte var yaninda :-))))

Yani insan cok ilgili olmasa da festivalin sonunda 'baban da mi peynirciydi be mubarek' dedirtecek kadar ahkam kesebiliyor :-) Her seferinde baska seyler ogreniyor insan, ben ilk gittigimde sarabi biraz fazla kacirdigim icin, bu seferkinde de cok kalabalik ve normalden sicak oldugu icin cok fazla didikleyemedim ureticileri, ama bir kac sey ogrendim. Mesela Tomme sutun yagi alindiktan sonra yapildigi icin normal peynirden daha az yagli olurmus (ama tadi cok guzel) veya her ilginc isimli peynir yoresine veya yapim sekline gore isimlendirilmemis olabilirmis :-)

Bu kadar mali o sicakta nasil tasidiniz derseniz, asagidaki resim merakinizi giderir eminim :-) Festivallerde kullandigimiz soguk tutan kutulardan birini aldik yanimiza :-) Yeteri kadar agzi kilitli poset ile uc torba buzun icinde kuzu gibi geldi peynirler.

 Size bahsettigim recel seklindeki soslar bunlar. Ozellikle alttaki acili olanini denemek icin zor tutuyorum kendimi :-) Kulak misafiri oldugum bir sirada acili sos ureticilerinden biri istediginiz her karisimi yapabilirsiniz tek yapmaniz gereken buzdolabinda tutmalisiniz demisti! Of aklima ne kombinasyonlar geliyor bir bilseniz...
Ortadaki uc kavanozun saginda ki bucurler de karamellerim! Bir tanesi yarilandi o kadar soyleyim size!!! Hani Viken Nutella'yi kasikla yer bir ara ben de krakerle dalmistim kavanoza!!!
Solda ki sarap da Creme de Cassis yani yemek sonrasi aperatif tatli sarap. Benim deli arkadasim Tugce bu Lincoln Peak'den her sene bir kasa sarap alir. Gecen sene ben de bir 4 sise almistim, gercekten cok guzel saraplari var, teeeee gecen sene aldigim sarabi bu sene ki bahar partisinde yine Tugce icti! Yani sarabi bu kadar sevip hic icmeyen bir insan olur mu yahu!!! Cok sinirlendim, bu sene almadim! Bir tek bunu aldim, o da icilir diyorum, hele simdi annem gelirse kesin bitiririz bunu :-)
 Baska almadim saniyorsaniz yaniliyorsunuz!!! Simdi efenim, bu saraplarin yapimcisi Eden markasi. Kari koca bir de sarap ustasi taze sikilmis elma suyundan yapiyorlar bu iksirleri :-) Ozellikle sagdan ikinci Orleans inanilmaz bir sarap. Yani normal sarap gibi degil de serbet gibi mubarek! Hani Haci Bektas demis ya 'uzumu sikar koyariz, Allah ne verdiyse onu iceriz' diye bu da oyle :-) hepsinin yapim teknikleri farkli, uzun uzun yazsam da guzel anlatamayabilirim o yuzden asagida verdigim linke mutlaka goz atin. Merak edenlere surpriz yapabilirim :-) neyse, gecen seneden beri surekli haberlestigim icin bana bir anket yolladilar, anketi tamamladigim icin de kupon yolladilar, tabii ben hem kuponu hem de Viken'in kalan son dolarlarini ziyan etmedim, hehehehe!
Bunu basa koymak lazimdi aslinda. Simdi efenim, bu memlekette tatli ve tuzlu bir arada yenir. Yani yemekler, soslar, garniturler hep bu iki farkli lezzetin karisimindan olusur. Yani hepsi degil tabii ama cogunlugu! Sirkeli italyan sosu bile alsaniz salataniza, kesin seker katilmistir icine, veya secenekler arasinda ahududu pureli sos, salatanizda cilek parcalari, tatli barbeku sosuna bulanmis tavuk kanatlari, sekerli sogan garniturleri filan....Kulaga geldigi gibi cok korkunc degil ama bu karisimlardan hoslanmayan 'geleneksel' tipler icin ilk zamanlar cehennem azabi oluyor, ogrenene kadar cok ziyan ediyorsunuz :-)

Ben hala her yerde yemek yiyemem ama bazi huylarim cok degisti, artik tavuk snitzelimi ev yapimi kayisi receli ile yemek veya amerikan kahvaltisi dedigimiz, bacon/egg/home fries userine maple syrup (akcaagac surubu) gezdirmek gibi garip huylar edindim heheheheheh Boyle olunca yukaridaki sosu gorunce atladim ustune! Chipotle zaten cok sevdigim bir biber, hele kozlenmis olunca 'bizim ailede meksikali da mi var len' diye supheye dusecek kadar cok yiyorum, bir de maple syrup'la karistirmislar, cok guzel olmus beyav! 

Viken'le gelip gidip siseye bakiyoruz (hayir hala kaldirmadim mallari), su festival bitsin, havalar sogusun (Agustostan sonra Eylul dedin mi burada sicaklik duser!) ilk isim bu sosa ozel bir yemek ayarlamak olacak! 

Ramazan bayraminda hepsini birden acsam? Her sene raki sofrasi kuruyoruz bu sene sarap sofrasi kursak?

12 yorum:

  1. çok tatlısınız ya konuşmalarınızı kahkaha atarak okudum :)
    hepsini afiyetle yiyin anam zevkle aşkla yiyin ne diyim dur bakıyım beş saat kırkbir takka sona da ben ne bulursam yiceeem ondan kelli tadına tuzuna şarabına yorum yapmıyorum :):):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallâhi cico bu sondu, bundan sonra ramazan bitene kadar bi bardak su bile yok burda!!! Sana gorsel bi iftar sofrasi hazirlarim belki hehehe hani cyber gunaha girdik cyber sevap olsun diye! Tobe tobeee
      Allah kabul etsin canim oruclarini, bu sicakta helal olsun!

      Sil
  2. Afiyet olsun!:)
    Ben sosları çok merak ettim yalnız:)

    YanıtlaSil
  3. Afiyet olsun Başak ama biraz böbreklere dikkat etmek lazım sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niyeki? Saraptan mi? Ulen ayda bir kadeh icebilsem sifa olacak ona bile vakit yok hahaha!

      Sil
  4. Görgüsüz diye bağırıyorum sana şu anda:)))
    Anlattıklarının hepsini severim ben, yerimmmmm...
    Hiç yemek ayırmam ayrıca, tatlı tuzlu da karıştırırım.
    Böyle özel üretim el yapımı peynirlerle tost mu yapılır ya, Viken`e katılıyorum:)
    Ne sofrası kurarsın bilmiyorum ama vaktim olsa da gelsem yanına dedim hepsini görünce:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semi ne guldum ne guldum :-)
      Sarapli sofranin resmini artik ozel yollarim sana hahaha arti cok uzulme bu soslar eve teslim yapilanlardan hepinize gelirken alirim sekerim! Bakma resimleri koyuyorum ama cokkkk isterdim hep beraber yiyelim :-) Gelince artik, ordan kavanoz kavanoz recel tasiyoduk simdi tersine dondu hehehehe
      Tost olmazsa n'olur? Fondu yapsam? Cok laf etmeyin, atlayop gelin bence :-) Bak kanada + new england gezisi yapsan? Muhtesem olur! Veya Disney Cruise alip asagidan yukari cikin! Cok fena kaniniza giriyorum degil mi?

      Sil
  5. Benim bı sorum var: buuuuu kadar peyniri tüketme süreniz nedir acep? Ben resimleri görünce sandiydim ki satıyorsunuz falan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim uc ay surer! Yahu nedir, o kadar lezzetliki ekmek bile istemiyor insan :-)
      Cerez gibi yeriz biz onlari!

      Ha biraz oburluk var tabii o ayri ama napalim, burada olsaydiniz beraber yerdik :-))

      Sil
  6. Yuh dedim hakikaten, naaptınız ayol? Yok yok siz ikiniz tüketemezsiniz o kadar şeyi. Kesinlikle ve sakınlıkla yardıma ihtiyacınız olacak. Yazık heba olmasınlar tabi, tamamen iyi niyetten söylüyorum =)

    YanıtlaSil
  7. Osleeem, sanki sen gelsen rahat dururmuydun??? Yeminle toplardik tezgahi, peuynir kalmazdi :-))))

    Subat'a ozel paket yapicam valla, eger gelmezsen oooyle bakarsin uzaktan :-)))))

    YanıtlaSil
  8. Bir stand acacak kadar urununuz olmus :D hahaha :) Festivalde bol sans. Bu hafta seni arayayim diyordum ama bir hafta sonra arayayim iyisi mi. Iyi kazanclar canim!

    YanıtlaSil