26 Ağustos 2010 Perşembe

'Ay yaziiik' diye diye yedik valla....

Bu resimde gordugunuz kisi benim biricik ev arkadasim, dostum, ortagim, basimin tatli derdi :-) Vikoş!
Elindekiler gecen hafta yakaladiklari derya kuzulari (Blue Fish), bizdeki luferin dedesi olduguna karar verdik. Hani derler ya "kolum kadar balik yedik, bacagim kadar palamut tuttuk, ..." diye iste bizim elimizde resimli belgesi var valla. Yanina hic birsey yapilmadi, bir tanesi oylece hemen mangalda yendi, oburunun yarisi ile firinda patatesli, soganli yemek yapildi, kafalardan biri ve fileto cikarildigi icin etli kalan kilciklar (yoksa iskelet mi demeliyim?) tarifi dedemden kalma meshur balik corbasi icin buzluga konuldu! (maalesef). Sonra misafir var diye tembellik yapilmadi ve asagida resmi biseye benzemeyen ama bence dunyanin en lezzetli corbasi yapildi, daha evden balik kokusu cikmadan - Yelizisko bir balik canavari oldugu icin, her gelisinde yengec bacagi ile baslayip gidene kadar kendisini lobster, karides ve bilimum deniz urunu ile tika basa dolduruyoruz da - bugun Viken ve arkadasi! 4 tane daha lufer yakaladik diye aramazlarmi!!! E adettendir, hemen mangal yakildi, salata yapildi da bu kuzunun bir tanesi kafa haric 4 kisiyi tika basa dolduruyor! gerisi yine ayiklandi, temizlendi, baliklardan biri butun olarak baska arkadasa verildi, bir tanesi pisirildi (artan etler dolapta duruyo valla!) bir tanesi iki kafayla beraber paketlendi balik tutan diger arkadasin yanina verildi, geri kalan butuuun et ve sair kisimlar buzluga atildi cunku ben de ugrasacak hal kalmadi valla! Simdi annemi dusunuyorumda, o burada olsa bu baliklar yarina biterdi!
Iki dayim ve annem direkman dedeme cekmisler, hani o denizden babam ciksa yerim filan degil ailecek solungacli et-obur bizimkiler. En son Turkiyedeyken soyle bir sahneye sahid oldum: Dayimlara caya gittik, havadan sudan konusup kakara kikiri yaparken dayim anneme bir iki gun evvel muhtesem bir sardalya buldugunu soyledi, simdi hatirlamiyorum ama bilmem biyerden gecen bir sardalyaymis bu. Efenim, boyle sardalya yememis hic, muhtesemmis, olmazmis boyle bir balik! Annem bana nasil getirmezsin, bir dahaki sefere bende istiyorum diye sitem etti hemen, bu arada dayim bir gun evvel baligin bir kismi ile salamura/tuzlama yaptigini soyledi. Hemen ardindan bak getireyim bir bak dedi! Dayim cikinca yengem gulmeye basladi, 'bu deli baligi tuzladi ertesi gunu yemeye basladi' diye!!! Bu arada dayim elinde bir tabak icinde bir tane balikla geldi, annem saniyesinde iki gun evvel tuzlanmis baligi goturdu ve dayima bir daha bu baliktan bulupta ona da almazsa kusecegine dair tehdit savurdu, sonrada bir yandan orgusunu orerken, arada bir baligi tuttugu parmaklarini koklayarak sapirdanmaya devam etti! Simdi, balik sevilebilir, cooook sevilebilir, susar gibi balik krizine girilip her gun - her hafta balik yenmek istenebilir ama ben annemin (ve dayilarimin) disinda eline sinen balik kokusunu sanki parfum koklarmis gibi koklayanina hiiiicccc rastlamadim! Dolayisi ile boyle bir kadinin, baligi seven ama balik tuketimi konusunda kendisi kadar cesur ve takintili olmayan kizi olarak buzluktaki donmuslarla ve buzdolabindaki pismis etlerle ne kadar cesit yaratabilirim bilmiyorum. Ozlemaki'nin sitesinden kopya ceksem diyorum ama bu seferde bu balikla her tarif olurmu diye kuruntu yapiyorum! Herneyse, derya kuzusu, ziyan etmek olmaz, en kisa zamanda tuketmeli. Keske lakerda yapabiliyor olsaydim bu balikla, o zaman iste denizde balik birakmazdim valla! Ogrenmek lazim, aslinda cok da ozledim en son Antalya'da yemistim, tadi damagimda ne kelime beynime kazindi resmen :-))) Acaba yapabilirmiyim ki? Off anneme sorsam hayatta dogru tarif alamam yine! Yine de denemek lazim...

3 yorum:

  1. Yazık vallahi! Ben tutulduklarını gördüğümde daha da zorlanıyorm yemeye Başak, o çırpınışları var ya. Yapılan açıklama belki biraz rahatlatıcı ama yine de ne bileyim o da canlı be yav...

    YanıtlaSil
  2. Sorma Tijen, teknedeki cocuk hemen kesti yavrucagizi icimiz gitti ama iki saat sonra midelerimizdeydi vallahi. Insanoglu en vahsi yaratik diye bosuna demiyorlar!

    YanıtlaSil
  3. keske yakin olsak da yardima gelsem :) tuketime epeyce bir katkida bulunabilirdim! bamyali nasil guzel olur ahhhh ah! boregi olur misler gibi.
    uykum kacti simdi!

    YanıtlaSil