13 Kasım 2010 Cumartesi

Sandivic, sandovic, sandvic....Ekmekarasi!

Hicbir zaman ogrenemedim 'sandwich' Turkce nasil yazilir, o yuzden hep ya ekmek arasi dedim ya da durum uygunsa ingilizcesini sokusturdum. Bence 'ekmekarasi ' (veya ekmek arasi - Oh! God) cok da uygun, niye bu kadar dert etmisimki???

Herneyse yanda gorulen benim favorilerimden, burada sour dough bread denilen, koy ekmegi kivaminda ki ekmekle coooook guzel oluyor bu biiirrr! Kesinlikle eski kasar veya ona benzer keskin ve sert bir peynir cesiti ile (bak aklima 'maalıç' veya 'mihalıç' geldi) yapilmasi gerekiyor bu ikiiiii. Icine mutlaka taze ot tikistirmak gerekiyor, bu da uuc! Muhtesem! Bu resimde gorulenin icinde ince kesilmis brokoli sapi, havuc, kivircik salata var. Herturlu ot ve sebze olabilir ama kitir kitir dise gelecek birseyler sart, yoksa cok yumusak ve yavan oluyor.

Bir de seneler evvel su kibrit kutusu, bir dilim, bir kasik olculeri ile yapilan ve 15 gun suren diyetlerden birini yaparken sabah kahvaltisinda hakkim olan malzemelerle yarattigim bir ekmekarasi var ki butun hayatim boyunca onunla yasayabilirim! O arkadasin resmi yok cunku genelde tabaga koymadan ayakta yiyorum yapinca! Kendisi kepekli ekmek arasina yapiliyor (denedim oburleri o kadar guzel olmadi! ama kepekli ekmek kategorisine o cok tahilli ekmeklerde dahil), tost edilmis, zeytinyagi surulmus kepekli ekmek arasina krem peynir (ev yapimi da olur) salatalik ve ya marul, kekik konulup yeniliyor. Aman tanrim, yok boyle guzel bir ekmekarasi yaw! (heheheh)

Hemen simdi aklima buradaki Amerikali arkadaslara Turkish BLT diye tanittigimiz (blt = bacon+lettuce+tomato) bir ekmek arasi varki, eger bagel arasina yapilmasa yemin ediyorum herkes ikiser tane yiyebilir! Herkes hastasi oldugu icin cok populer ekmekarasi oldu bu ucuncu :-) Onu da tost edilmis 'everything bagel' arasina krem peynir surup, bacon,domates ve kekikle yiyoruz! Offf cok guzel oluyor, tabii bagel yuzunden aksama kadar baska birsey yiyemiyorsunuz o ayri ama deger yani.

Al bir tanede 'dukkan fantezisi' ekmekarasi hahahahhaa. Yukaridakilerden sonra elde olanla yapilan bir ekmekarasi fakat o kadar sevildiki, bir ara herkes dukkana elinde zeytinyagi ve krem peynirle gelip basima dikiliyordu! Zeytinyagi surulerek kizartilmis ciabatta ekmeginin uzerine krem peynir surup, onun uzerine dogranmis domates, biber, sogan, kekik (belki zeytin) koyup yeniyor. Offf ki offf! Bizim Amerikali bir eleman vardi, surpriz ekmekarasi yaptim diye onune koydum, bitirdikten sonra bana aslinda kendisinin sebze yemedigini fakat karisimin cok degisik bir tad olusturdugunu ve ekmekarasina bayildigini soylmisti. Oyle guzel oluyor yani hehehehe.

Ne garip, iki tane tarif vardi aklimda baslarken. Daha baska hastasi oldugum ekmekarasi varmi diye dusunuyorum, yok vallahi. Daha ne olsun zaten...
)
Not: evimize bayram hediyesi aldim, cok heyecanliyim, yarin resmini ceker cekmez koyacagim siteye, eve gelis tarihi bugun oldugu icin bu notu koymak istedim hihihihihihi pompom )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder